هر رای به دم پارتی بمانند یک سیلی به صورت فاشیسم است

تو-چاند اروپا و کوان زرین( هلال زرین) اعلام کردند هر رای که به دم پارتی داده شود به مانند یک سیلی به صورت فاشیسم خواهد بود و گفت: « با اشتیاق در عرصه‌های نوروزی و در انتخابات ۳۱ مارس نیز به وسیله آرای خود فاشیسم را با خاک یکی سازید.»

جنبش فرهنگ و هنر (تو-چاند) اروپا و کوان زرین(هلال زرین) در بیانیه‌ای مکتوب پشتیبانی خود را از حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دم پارتی) اعلام کردند. در این بیانه اعلام شده که لازم است همه در انتخابات محلی ۳۱ مارس رای خود را به دم پارتی بدهند و چنین گفته شد: «همانطور که می‌دانید انتخابات محلی در مورخ ۳۱ مارس برگزار خواهد شد. ما به مثابه هنرمندان و زحمتکشان فرهنگی که در اروپا ساکن هستیم، اعلام می‌داریم که در انتخابات محلی از حزب خلق، حزب دم پارتی پشتیبانی می‌کنیم.»

این بیانیه به شرح زیر است:

«برای ایجاد کردن دمکراسی محلی، شهرداری یا مدیریت محلی دارای جایگاهی مهم می‌باشد. قریب به ۱۰ سال است که دولت ترکیه به وسیله ظلم و زور شهرداری‌های کوردها را اشغال می‌کند و قیوم را بر این شهرداری‌ها تحمیل می‌کند. این یک بی‌احترامی نسبت به اراده دمکراتیک است. شهردارمشترک هایی که رای آورده بودند، از کار برکنار شده و دستگیر می‌شوند. قیوم تنها اراده خلق را مصادره نمی‌کند، به علاوه آن ثروت شهرداری‌ها را هم دزیده و هرچه وجود داشته باشد را غارت می‌کند. دوباره اسامی کوردی که در پارک‌ها، خیابان‌ها و مراکز فرهنگی گذاشته شده بود را حذف کرده‌اند. تئاتر، کنسرت و فستیوال‌های کوردی را ممنوع اعلام کرده و مانع‌تراشی می‌کنند.

به عنوان جنبش فرهنگ و هنر، ما به نیروی متحد کردن و تحولات هنری باور داریم. ما از امروز و به بعد بمانند قبل وظایف خود را بجای خواهیم آورد. ما در این انتخابات برای محافظت و پیش‌برد اراده دمکراتیک خود، برای زبان و میراث فرهنگی خود در کنار دم پارتی خواهیم بود.

به مثابه جنبش فرهنگ و هنر، ما با اعتقاد خود به ارزش‌های دمکراتیک، به جامعه‌ای برابر و سیستم جهانی عادل؛ در این انتخابات پشتیبانی خود را از دم پارتی اعلام می‌داریم. لازم است حقوق خلق کورد شناخته شود. لازم است این حقوق در قراردادهای بین‌المللی تنها بروی کاغذ نمانند. ما تمامی خلق را فرامی‌خوانیم که از کاندیدهای دم پارتی پشتیبانی کنند. بمانند هر گونه روش مبارزه، این انتخابات نیز دارای اهمیت بسیاری است.

 هر رای که به دم پارتی در انتخابات ۳۱ مارس داده شود یک سیلی است که به صورت فاشیسم خواهد خورد. با اشتیاق در عرصه‌های نوروزی و در انتخابات ۳۱ مارس نیز به وسیله آرای خود فاشیسم را با خاک یکی سازید. ما به خلق خود که هر روز با اشتیاق نوروز در میادین و عرصه‌‌ها حضور می‌یابند، درود می‌فرستیم و می‌گوییم:‌ نوروزتان پیروز.»