خبر فوری: در متینا ۱۵ اشغالگر مجازات شدند

هیئت روژاوا در ایتالیا مورد استقبال قرار گرفت

نمایندگان اداره خودمدیریتی و سخنگوی ی‌پ‌ژ، روکسان محمد، مذاکرات خود را با دقت در ایتالیا ادامه می‌دهند. اعضای هیئت پس از دیدارهای دیپلماتیک با دوستان ایتالیایی دیدار کردند.

رم

 فعالیت اولیه این هیئت در تاریخ ۶ مارس در رم با شعار « از روژاوا محافظت می‌کنیم» انجام شد. رته کوردستان، دفتر اطلاع رسانی کوردستان و دینامو پرس فعالیت‌هایی را سازماندهی کردند و نمایندگان روژاوا در مورد ده سال انقلاب صحبت کردند.

 عبدالکریم عمر به نمایندگی از اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه صحبت کرد و در مورد روند نگارش قرارداد اجتماعی که در دسامبر ۲۰۲۳ اعلام شد صحبت نمود.

عمر با بیان اینکه قرارداد اجتماعی با اراده همه مذاهب، مردم و اقشار جامعه تنظیم شده است، گفت: «نمونه‌ای مانند آن وجود ندارد.»

روکسان محمد، سخنگوی ی‌پ‌ژ، همچنین به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که او را «معمار انقلاب زنان» توصیف کرد، اشاره کرد.

 روکسان محمد همچنین یادآور شد: مردم ایتالیا از زمان مقاومت کوبانی تاکنون از آنها حمایت می‌کنند، بنابراین این یک منبع روحیه بزرگ برای آنها است.

تورین

اعضای هیئت در فعالیت «ARCI تورینو» در تاریخ ۷ مارس در تورین که توسط فعالان« جمعه برای آینده» برگزار شد، شرکت کردند.

در این مراسم که اکثر شرکت کنندگان را جوانان تشکیل می‌دادند، مارکو گریمالدی، دستیار رهبر ائتلاف چپ سبز، با اعضای هیئت صحبت کرد.

گریمالدی از دولت ایتالیا و کشورهای اروپایی به دلیل تنها گذاشتن اداره شمال و شرق سوریه که علیه داعش می‌جنگیدند، ابراز نارضایتی کرد.

گریمالدی از سیاست‌های دولت ترکیه در زمینه اشغال و انزوا انتقاد کرد و گفت که این بر سیستم روژاوا تأثیر می‌گذارد.

روکسان محمد سخنگوی ی‌پ‌ژ به حملات دولت ترکیه اشاره کرد و گفت: «هر کشوری که به ترکیه سلاح می‌فروشد در این حملات شریک است.»

این مراسم با شعار «ژن ژیان آزادی» به پایان رسید.

میلان

این مراسم در میلان در خانه زن (Casa delle donna) و به میزبانی شهرداری برچتو برگزار شد.

روکسان محمد در این مراسم با عنوان «زنان در فرآیندهای جنگ» سخنرانی کرد و گفت: «خود دفاعی زنان باید از منظر فیزیکی و ایدئولوژیک کاملاً درک شود.»

روکسان محمد با اعلام اینکه تجربه خود دفاعی در روژاوا برای همه زنان به منبع سود تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: «در ده سال گذشته عرصه‌های زندگی و روابط اجتماعی در پرتو زنان تغییر کرده است. شرکت کنندگان با دقت به سخنان روکسن محمد گوش دادند و فعالیت با پرسش و پاسخ ادامه یافت.

برچتو

آخرین رویداد در شهرداری برچتو برگزار شد. در این مراسم که در تئاتر جوانان شهرداری برچتو برگزار شد، فلسفه شعار «ژن ژیان آزادی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. روکسان محمد سخنگوی ی‌پ‌ژ اظهار داشت که این فلسفه در روژاوا اجرا شده است.

پس از پایان سخنرانی، گروهی به نام Compagnia Teatrale نمایشنامه خود را با نام lo Vado Madre (من می روم مادر!) ارائه کردند. این نمایش درباره مشارکت زنان در انقلاب روژاوا صحبت می‌کرد که به کارگردانی آلبرتو بیدسکی و موسیقی آن توسط ایزابلا دل فاگیو تهیه شده بود.