هیئت ی‌پ‌ژ و اداره خودمدیریتی با سیاستمداران ایتالیایی دیدار کردند

هیئت اداره خودمدیریتی و سخنگوی ی‌پ‌ژ، روکسن محمد، با سیاستمداران در ایتالیا دیدار کردند. در این دیدار به حملات اشغالگرانه دولت ترکیه اشاره شد.

هیئتی از اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه با نمایندگان پارلمان و نمایندگان مجلس سنای ایتالیا از احزاب مختلف و جنبش ۵ ستاره ایتالیا (MoVimento 5 Stelle M5S) دیدار کرد. این دیدار در ساختمان پارلمان در رم پایتخت برگزار شد.

این هیئت متشکل از نماینده اداره خودمدیریتی در اروپا عبدالکریم عمر، سخنگوی یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) روکسن محمد و رئیس مشترک اداره خودمدیریتی در سوئیس مدیا حسن بود. هیئت ایتالیایی متشکل از آلینزا وردی، مارکو گریمالدی، دیویس دور، فرانچسکا گوئرا، تینو مگنی، انزو آماندولا و ریکاردو ریکاردی بود.

در این دیدار تجربیات اداره خودمدیریتی دموکراتیک تشریح شد و گفته شد که تمامی جوامع منطقه با اراده آزاد خود در ایجاد این اداره مشارکت دارند. همچنین خاطرنشان شد این اداره خواسته‌ها و انتظارات برحق مردم منطقه را برآورده می‌کند و از ارزش‌های زندگی مشترک دفاع می‌کند.

هیئت اداره خودمدیریتی به نقش زنان در تمامی نهادهای اداره خودمدیریتی، نظام ریاست مشترک و مبارزه آنها علیه داعش اشاره کردند.

علاوه بر این، وضعیت انسانی در مناطق اداره خودمدیریتی دموکراتیک، موانع پیش روی اداره، مورد بحث قرار گرفت و گفته شد که کمک‌های بشردوستانه از سوی کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر تنها به دمشق می‌رود و به منطقه شمال و شرق سوریه نمی‌رسد.

هیئت اداره خودمدیریتی با اشاره به اینکه دولت ایتالیا و سایر دولت‌ها باید وظایف خود را در زمینه‌های بشردوستانه در قبال شمال و شرق سوریه انجام دهند ، توجه حاضران را به تحریم منطقه جلب کردند.

هیئت اداره خودمدیریتی با توجه به موانع سیاسی پیش روی اداره خودمدیریتی، ناشناخته ماندن از لحاظ سیاسی را مانع اصلی اداره دانستند و گفته شد که هرگونه تلاش برای راه حل، بدون مشارکت اداره خودمدیریتی محکوم به شکست خواهد بود.

هیئت اداره خودمدیریتی وجود هسته‌های داعش و خانواده‌های داعش در اردوگاه‌ها و داعشیها در زندان‌ها را تهدیدی برای امنیت منطقه تفسیر کردند.

هیئت اداره خودمدیریتی همچنین به جنایات دولت اشغالگر ترکیه در مناطق اشغالی و حملات آن به مناطق اداره خودمدیریتی اشاره  کرد و گفت: جامعه جهانی باید بر دولت اشغالگر ترکیه فشار بیاورد تا از حملات دولت ترکیه جلوگیری شود. همچنین تصریح کرد که ادامه این حملات منطقه را به یک فاجعه انسانی سوق داده و میلیون‌ها شهروند را مجبور به مهاجرت خواهد کرد.

هیئت ایتالیایی همچنین با بیان اینکه از نزدیک اوضاع و تحولات شمال و شرق سوریه را دنبال می‌کنند، گفت: «از ابتدا انقلاب روژاوا را به دقت دنبال می‌کردیم و بیش از نقش بزرگ آن در مبارزه با تروریسم، شما یک الگو و تجربه دموکراتیک ارائه می‌کنید که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به‌ویژه که این تجربه همه‌ی جوامع منطقه را در بر می‌گیرد و به زنان جایگاه والایی می‌دهد.»

هیأت ایتالیایی اعلام کرد که از دولت ایتالیا و جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا وظایف خود را در قبال اداره خودمدیریتی انجام دهند، حمایت مالی و انسانی ارائه کنند و برای به رسمیت شناختن سیاسی این اداره خودمدیریتی تلاش کنند.