حزب چپ اروپا‌: مطبوعات کوردی صدای میلیون‌ها نفرند، بی‌عدالتی انجام شده قابل قبول نیست

حزب چپ اروپا حمله پلیس‌ به استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی را به شدت محکوم کرد و گفت‌: ‌«حمله پلیس بلژیک به مطبوعات کوردی نقض معیارهای حقوقی بلژیک است. باید مقامات و مسئولان بلژیکی بیانیه بدهند.‌‌‌‌‌»

بیانیه حزب چپ اروپا

اعتراضات به حمله پلیس‌ فدرال بلژیک به استودیوی مدیا هابر تی‌وی ‌(MEDYA HABER TV) و استرک تی‌وی ‌(Stêrk TV) در شهر دندرلئوی بلژیک در سطح بین‌المللی ادامه دارد. حزب چپ اروپا ‌‌‌(European Left) در بیانیه‌ای کتبی حمله پلیس‌ به تلویزیون‌های کوردی را به شدت محکوم کرد و گفت‌: ‌«این حمله نیروهای مسلح که با تخریب و نابودی ابزارهای رسانه‌ای انجام شد، نه تنها اصل آزادی مطبوعات را نقض نمود، بلکه معیارهای بنیادین حقوقی اروپا و بلژیک را نیز نقض کرد.‌‌»

«حمله پلیس‌ باعث نگرانی‌های بسیاری می‌شود»

در این بیانیه اشاره شده است که حمله پلیس‌ به تلویزیون‌ها با هدف سرکوب صدای کوردها باعث نگرانی و شک و گمان بسیاری می‌شود و گفته شد‌: ‌«به دلیل این حمله آنهم در روز خبرنگاری و مطبوعات کوردی و پس از دیدار دیپلماتیک سطح بالای مقامات ترکیه با بلژیک، چنین اعمالی به مثابه سرکوب صدای کوردها باعث نگرانی‌ و گمان‌های بسیاری می‌شود.‌‌‌‌‌‌‌»

«مطبوعات کوردی صدای میلیون‌ها انسان است»

در این بیانیه همچنین آمده است‌: ‌‌«مطبوعات و رسانه کوردی برای میلیون‌ها کورد و به ویژه برای کسانی که در روژاوا و روژهلات زندگی می‌کنند، بسیار مهم است و آنها را از درگیری‌های و فشارهای سیاسی که علیه آنان صورت می‌گیرد، مطلع می‌سازد و در موضوع بیان خویش نیز استرک تی‌وی دارای نقش مهمی است. حملات علیه این نهادهای مطبوعاتی به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و برای ماهیت ارزش‌های دمکراتیک که ما حزب چپ اروپا از آن دفاع می‌کنیم، یک تهدید و خطر بزرگ است.

ما اعلام می‌کنیم در کنار خبرنگاران و کارکنان مطبوعاتی که از این حمله متاثر شده‌اند، هستیم و تمام نهادهای سیاسی و مطبوعاتی دمکراتیک اروپا را فرامی‌خوانیم که این حملات ضد مطبوعاتی را محکوم کنند.

«باید مقامات و مسئولان بلژیک بیانیه‌ بدهند»

همچنین از مقامات و مسئولان بلژیک درخواست می‌کنیم که علیه این اعمال غیرقانونی در چارچوب حسابخواهی، یک بیانیه وسیع منتشر سازند. برای دفاع از آزادی مطبوعات و جلوگیری از رخدادهای اینچنینی،‌ انجام اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

ما به مثابه حزب چپ اروپا اعلام می‌کنیم که  همیشه از خبرنگاران و نهادهای مطبوعاتی که علیرغم شرایط دشوار افکار عمومی را مطلع می‌سازند، پشتیبانی می‌کنیم. حقوق مطبوعات و رسانه آزاد نه تنها یک حق بنیادین و انسانی است، بلکه از اساس و اصول جامعه‌ دمکراتیک می‌باشد.‌‌‌‌»