جلسه شورای عمومی ک‌ن‌ک با جمع‌بندی به پایان رسید

در شهر دنهاگ کشور هلند، ۲۲مین جلسه میان مدت شورای عمومی ک‌ن‌ک با شعار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«در مبارزه‌ی رهایی و آزادی کوردستان، راه پیروزی، اتحاد است» با جمع‌بندی به پایان رسید.

در شهر دنهاگ کشور هلند، ۲۲مین جلسه میان مدت شورای عمومی کنگره‌ی ملی کوردستان ک‌ن‌ک با شعار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«در مبارزه رهایی و آزادی کوردستان، راه پیروزی، اتحاد است» برگزار شد، این جلسه با مشارکت اعضای شورا، نمایندگان احزاب سیاسی، نویسندگان، روشنفکران و نماینده‌ی نهادها و سازمان‌ها‌ در ۲مین روز با جمع‌بندی به پایان رسید.

جمع‌بندی مجمع عمومی ک‌ن‌ک به شرح زیر است:

۱- این نشست فورا توجه تمامی کوردستانی‌ها و دوستان کورد را به تهدیدات و حملات و تدارک عملیات دولت ترکیه به باشور و روژآوای کوردستان جلب می‌کند و از تمامی نیروهای کوردستانی و دوستان کورد می‌خواهد تا در برابر این حملات ارتش دولت ترکیه بایستند.

۲- در ماده‌ی ۴ سند استراتژی ملی کوردستان ذکر شده است: «علیه یک نیروی کوردستانی یا بخشی از کوردستان، باید هر نوع همکاری با اشغال‌گران در سطح ملی محکوم گردد.» مجمع عمومی این ماده را تکرار می‌کند و از مسئولین و مقامات حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) درخواست می‌کند تا هر نوع همکاری با دولت ترکیه را متوقف نماید و با اشغال‌گران به مخالف بپردازند.

۳- این نشست از تمامی احزاب و سازمان‌ها و نهادها و جنبش‌های کوردستان درخواست می‌کند که با روحیه‌ی نوروزی متحد شوند، اتحاد ملی را تقویت نمایند و در برابر حملات اشغال‌گران متحدانه بایستند.

۴- این نشست حکومت عراق را فرامی‌خواند و می‌گوید در برابر حملات و عملیات‌های دولت ترکیه بایستند، پایگاه‌های نظامی را برچینند و به اشغال‌گری ارتش ترکیه پایان دهند.

۵- ‌این نشست دولت ترکیه را فرامی‌خواند تا دست از تهدید و حملات بردارد و به پروسه‌ی مذاکره و گفت‌و‌گوی صلح و راه‌حل‌ سیاسی روی بیاورد.

۶- این نشست از سازمان ملل متحد و قدرت‌های اصلی جهان و افکار عمومی جهان درخواست می‌کند در برابر تهدیدات و حملات دولت ترکیه به کوردستان بایستند و از مبارزات و جنبش آزادی‌بخش خلق کوردستان حمایت و پشتیبانی کنند.