جم‌خانه‌ی خضر در وین: لازم است هرکس به خضر مبدل شود

در شهر وین، علویان روزه‌ی حضرت خضر که به‌مدت ۳ روز می‌باشد، در جم‌خانه‌ی که از طرف ف‌‌ی‌د‌آ آماده شده بود را به پایان رساندند. پیر حسین گفت: «برضد ظلم وستم لازم است هرکس به خضر همگان مبدل شود.»

ماه خضر در میانه‌ی ماه ژانویه آغاز می‌شود و تا نیمه‌ی ماه فوریه ادامه دارد. در این مدت علویان روزه‌ی حضرت خضر که به‌مدت ۳ روز می‌باشد را اکثرا در هفته‌ی دوم ماه فوریه ادا می‌نمایند. به همین مناسب در شهر وین پایتخت کشور اتریش، علویان در ساعات شب گرد هم آمده و در جم‌خانه حاضر شدند.

این مراسم هرساله توسط فدراسیون علویان دمکراتیک(ف‌ی‌دآ) در شهر وین برگزار می‌شود و جمعیت کثیری از علویان در آن حضور می‌یابند. پیر حسین این جم را مدیریت نمود.

پیر حسین بعد از اینکه رضای هرکس را گرفت. جم را آغاز نمود.

پیر حسین اظهار داشت: «حضرت خضرهمیشه سمت مظلومان است، به هرکسی که در تنگنا قرار گرفته، کمک می‌کند. به‌قدری که شما خضر را در خود احساس نمایید، به همان مقدار به شما کمک خواهد کرد. خضر تنها انسانی ریش سفید نیست؛ نیروی درونی شماست و یک احساس است. خضر همگان است و خضر تویی. ما همه از ظلم و ستم حکومت امروزی آگاهیم. حکومت در تلاش است دین، اعتقاد، فرهنگ، هستی و ذات ما را نابود کند. لازم است هرکس به خضر همگان مبدل شود.»

پس از انجام دعا، جم به پایان رسید.