جشن نوروز در استکهلم برگزار شد

در استکهلم، پایتخت سوئد، هزاران نفر با شعار «آزادی برای اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» جشن نوروز را با شور و اشتیاق فراوان برگزار کردند.

جشن نوروز در استکهلم

دیروز یک روز تاریخی در استکهلم پایتخت سوئد تجربه شد. هزاران کوردستانی که از شهرهای مختلف به محل برگزاری جشن نوروز رفتند با آوازهای کوردی، لباس ملی جلوه‌ای باشکوه به این جشن بخشیدند. در این جشن نمایندگان بسیاری از نهادهای مدنی، سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و نویسندگان حضور داشتند.

در سالن محل برگزاری جشن نوروز، تصاویر شهدای انقلاب آزادی آویخته شد. این جشن با یک دقیقه احترام به شهدای جاودانه و قرائت سرود «ای رقیب» آغاز شد.

پس از خوش آمد گویی، ابتدا گروه «تَشی» روی صحنه آمدند و اجرای رقص خود را به نمایش گذاشتند. هزاران نفر مسحور رقص کوردی شدند. پس از رقص، رئیس مشترک نج‌د‌ک سوئد منیج ییگیت صحبت کرد.

گرین کاسرگا از مجلس زنان آمارا نیز پیام ت‌ژ‌ک-ا‌  را قرائت کرد. در این پیام آمده است که پس از ۸ مارس، نوروز فرصتی مغتنم برای زنان کورد شد تا بار دیگر آزادی خود را در خط «ژن، ژیان، آزادی» در میدان‌ها ابراز کنند.

دانیل ریاضت نماینده پارلمان از حزب چپ نیز سخنرانی کرد و در وهله اول به خلق کورد و همه مردم خاورمیانه تبریک گفت. دانیل ریاضت در سخنان خود به اهمیت مبارزات خلق کورد پرداخت و گفت که همیشه در مسیر مقاومت در کنار مردم کوردستان خواهد بود.

دیانا غفور، نامزد پارلمان اروپا از حزب سوسیال دموکرات نیز سخنرانی کرد و نوروز را به خلق کورد تبریک گفت.

هنرمندان کورد دیار مهروی، دیدا و پیا، نوارین، دلشاد هولیری، شیار و دژوار، علی آگره ژیان یکی یکی روی صحنه رفتند و خواندند.

این جشن با رقص و شادی پایان یافت.