جشن نوروز در شفیلد و برایتون برگزار شد

جشن نوروز با شور و شوق فراوانی در کلیساهای شفیلد و برایتون انگلستان برگزار شد و شعار «آزادی برای رهبر آپو» در این جشن‌ها مطرح شد.

نوروز ۲۰۲۴

جشن نوروز در انگلستان با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» ادامه دارد. در شهرهای شفیلد و برایتون هزاران نفر در این جشن شرکت کردند و جشن‌های شادی برپا شد.

جشن نوروز در شفیلد با یک دقیقه بزرگداشت شهدای کوردستان آغاز شد. در کلیسای محل برگزاری جشن نوروز، پرچم‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پرچم‌های پ‌ک‌ک، ی.پ.گ، ی.پ.ژ و پاژک آویزان شد. بارها شعارهای «زنده باد رهبر آپو» ، «بدون رهبری زندگی ممکن نیست» ، «زنده باد نوروز» و «ژن ژیان آزادی» سر داده شد. کوردستانیها با لباس‌های ملی-محلی خود در این جشن شرکت کردند.

جشنی پرشور در شهر برایتون نیز برگزار شد. مانند شهر شفیلد، جشن نوروز در یک کلیسا برگزار شد. عثمان بایدمیر، سیاستمدار کورد، جکی اوکوین، شهردار برایتون، مقامات حزب کارگر، گروه‌های بین‌المللی و بسیاری از کوردها در این جشن شرکت کردند.

عثمان بایدمیر، سیاستمدار کورد در این جشن سخنرانی کرد و گفت: «انزوا جنایت علیه بشریت است و در صورت تحقق وحدت و مبارزه ملی، آزادی همه زندانیان سیاسی تضمین می‌شود.»

شهردار برایتون جکی اوکوین، نوروز را تبریک گفته و اعلام کرد که به اتحاد خلق کورد افتخار می‌کند.

پس از سخنرانی‌ها، هنرمند روتیندا سرودهای گریلایی و مبارزاتی خواند. همراه با آهنگهای روتیندا حاضران به رقص و شادی پرداختند . بالاخره مروان شان هنرمند به روی صحنه آمد و آهنگ‌هایش را خواند و مراسم اینگونه به پایان رسید.