تصویر

جشنوار ملل کم‌جمعیت در ایروان

کوردها با فرهنگ خویش در جشنواره ایروان مشارکت کردند و کتب رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را که به زبان ارمنی ترجمه شده است، مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

در پایتخت ارمنستان شهر ایروان در پارک Anglialey جشنواره ملل کم‌جمعیت برگزار شد.

هر کسی با رنگ خود در این جشنواره مشارکت کرد و فرهنگ و رقص‌ محلی-ملی خود را اجرا کرد. گروه رقص کودکان به نام بهار و هنرمند، زاگرس روژهلات بروی صحنه رفتند و فرهنگ کوردی را به نمایش گذاشتند و هنرنمایی کردند.

مشارکت‌کنندگان علاقه‌ بسیاری به کتب رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که به زبان ارمنی ترجمه شده بود نشان دادند و این کتب از سوی کمیته کوردستان امضا شده و در میان خلق توزیع شد.

ریاست مشترک هیئت کوردستان، سیلو دِربویان درباره این جشنواره چنین گفت‌: ‌«مشارکت در این جشنواره از جنبه خواهری و برادری خلق‌ها بسیار مهم است. زیرا هر کسی در اینجا فرهنگ خود را ابراز می‌کند و با دیگر فرهنگ‌ها هم آشنا، همراه و متحد می‌شود. ما به مثابه کورد همیشه در چنین جشنواره‌هایی شرکت می‌کنیم‌؛ با فرهنگ،‌ رقص و آهنگ‌های خود هنرنمایی می‌کنیم. ما می‌خواهیم فرهنگ‌غنی‌مان از سوی تمام خلق‌ها شناخته شود،‌ به همان شیوه هم باید فرهنگ دیگر خلق‌ها را هم بشناسیم.‌»

استاد گروه رقص، کَژِه رَشویان نیز گفت‌: ‌«برای اینکه فرهنگ ما از بین نرود، هر ساله در جشنواره‌ها مشارکت می‌کنیم. ما در طول یکسال در ۳ جشنواره مشارکت کردیم و هر ۳ جشنواره را هم به شیوه‌ای موفقیت‌آمیز سپری کردیم. در این جشنواره ۱۱ خلق از مختلف حضور دارند، آنان در فرهنگ ما مشارکت کرده و ما نیز در فرهنگ آنان مشارکت کردیم.‌»

در شهر دلیجان ارمنستان نیز جشنواره پوشاک برگزار شد و کوردها نیز با لباس‌ها و خوراک‌های ملی-محلی خود در این جشنواه نیز مشارکت کردند.

تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در این جشنواره برافراشته شد و کتب رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به زبان ارمنی در میان حاضران توزیع شد.