تصویر

جوانان در دراگویگنان و پاریس راهپیمایی کردند

در شهر دراگویگنان و محله مِلون در پاریس به پیشاهنگی جوانان علیه نظام نسل‌کشی امرالی و حملات اشغالگرانه ارتش ترکیه علیه باشور کوردستان یک راهپیمایی انجام شد.

کنش برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

جوانان کوردستانی در فرانسه ‌‌(CKF) با هدف محکوم کردن نظام نسل‌‌کشی، تحمیل انزوا و شکنجه بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه باشور کوردستان در شهر دراگویگنان و پاریس به میدان آمدند.

دراگویگنان

در شهر دراگویگنان فرانسه به پیشاهنگی جوانان کوردستانی در فرانسه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یک راهپیمایی برگزار شد.

جوانان که برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به میدان آمده بودند،‌ نظام قتل‌عام، تحمیل انزوا و شکنجه امرالی را محکوم کردند. همچنین حملات دولت اشغالگر ترکیه که در چارچوب نقشه‌های جدید اشغالگرانه علیه باشور کوردستان و با همکاری و همدستی خط خیانت پ‌د‌ک انجام می‌شود را نیز محکوم کردند.

در این کنش پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«به اشغالگری ترکیه پایان دهید» و ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان» و پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برافراشته شدند.

این راهپیمایی که از Draguignan La Poste آغاز شده بود تا ساختمان استانداری ادامه پیدا کرد و بارها شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و به زبان فرانسوی «آزادی برای رهبر آپو» سرداده شدند

پاریس

در مقابل ساختمان استانداری برای گرامیداشت یاد شهدای کوردستان یک دقیقه سکوت انجام شد و به عنوان جوانان، اَرهان کوپ سخنرانی کرد، کوپ بیان داشت که تا زمانیکه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از میان برداشته شود و آزادی او عملی شود،‌ آنان در میادین حضور خواهند داشت و گفت‌: ‌‌«دولت اشغالگر ترکیه در باشور کوردستان جنایات جنگی انجام می‌دهد. هیچ حق بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و خلق را آواره می‌کند. با اینکه حق این کار را ندارد، ایست بازرسی ایجاد می‌کنند. باید خلق در باشور کوردستان علیه این اعمال قیام کند.‌»

این راهپیمایی در محله ملون پاریس برگزار شد و در آن نظام تحمیل انزوا، ‌شکنجه و نسل‌کشی رسوا و محکوم شد. در این کنش شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«پ‌ک‌ک خلق است و خلق در اینجاست»، ‌«فشارها نمی‌توانند ما را ساکت کنند» و ‌«ما با مقاومت پیروز خواهیم شد» سرداده شد.

این راهپیمایی که از میدان ملون آغاز شده بود، پس از ارائه بیانیه در ایستگاه قطار به پایان رسید.