جوانان کورد علیه سی‌پی‌تی فعالیتی انجام دادند

جوانان کورد با مطالبه‌ی آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در کمیته‌ی منع شکنجه‌ی اروپا (سی‌پی‌تی) فعالیت غیر مدنی را انجام دادند.

در شهر استراسبورگ فرانسه تعدادی جوان کورد به ساختمان سی‌پی‌تی رفتند و برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فعالیتی انجام دادند.

فعالین با وجود موانع ابتدا با نشان دادن عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و بنر آزادی برای اوجالان وارد ساختمان سی‌پی‌تی شدند و به فعالیت خود ادامه دادند. پلیس با باتون به فعالین حمله کردند.

در رابطه با این فعالیت جوانان بیانیه‌ای قرائت کردند و گفتند: «رهبر آپو مدت ۲۵ سال است در سیستم شنکنجه‌گری امرالی اسیر شده است.» این شیوه‌ی نگهداری و انزوا با هدف تحمیل بر تمامی خلق کورد است. در هیچ وضعیتی رهبر آپو نمی‌تواند با وکلا و خانواده‌ی خود دیدار نماید. انگار کمیته‌ی منع شکنجه (سی‌پی‌تی) این عمل غیر انسانی در امرالی را مد نظر نمی‌گیرد. پارلمان اروپا تصمیمات اتخاذ شده را عملی نمی‌کند.

جوانان در بیانیه‌ی خود به این اشاره کردند: «ما جوانان کورد با انجام این فعالیت می‌خواهیم نشان دهیم که اروپا لازم است این سیاست پلید را علیه رهبر آپو متوقف نماید.»

جوانان اعلام کردند که به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و اعلام نمودند: «از سیاست‌های غیرقانونی دست بردارید. خلق کورد در برابر شما سکوت نخواهد کرد.»