ک‌ج‌د‌ک-ا به صدها هزار نفری که در میدان‌های نوروز گرد هم آمدند، تبریک گفت

ک‌ج‌د‌ک-ا به صدها هزار نفری که، سخت کوشیدند و میدان‌های نوروز را با فداکاری و آگاهی از وحدت ملی پر کردند، به ویژه در فرانکفورت، اروپا، استرالیا، کانادا و بسیاری از مراکز دیگر جهان درود فرستاد.

کنگره جوامع دموکراتیک کوردستان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-ا) اعلام کرد که نوروز ۲۰۲۴ با شور و غرور فراوان برگزار شد و طی بیانیه‌ای مکتوب به خلق کورد و دوستانشان در اروپا که در جشن نوروز شرکت کردند درود فرستاد.

محتوای بیانیه به شرح زیر است:

«مردم روژاوا، روژهلات، باکور و باشور و خارج از میهن، نوروز ۲۰۲۴ را با شعار «آزادی برای رهبر آپو و راه حل سیاسی برای مسئله کورد» و با توجه به ماهیت خود با شور و شوق فراوان برگزار کردند. ما قدردانی خود را از صدها هزار نفری که میدان‌های نوروز را با شور و اشتیاق و عزم فراوان پر کردند، ابراز می‌داریم.

نوروز ۲۰۲۴ از لحاظ تاریخ ما با شور و شوق و به صورت دسته‌جمعی جشن گرفته شد و همچنین پاسخ خوبی به روند تاریخی این دوران بود.

صدها هزار نفر در میدان‌های نوروزی اعلام کردند که در برابر سیاست‌های نسل‌کشی دولت ترکیه علیه خلق کورد سکوت نخواهند کرد و واکنش آشکاری از خود نشان دادند.

 کمپین با هدف شرکت میلیون‌ها نفر در کارزار «آزادی برای رهبر آپو و راه حلی برای مسئله کورد » در مرحله جدید در ۵۲ مرکز مختلف از طریق جشن‌های نوروزی همراه با اروپا، استرالیا و کانادا به نمایش درآمد. خلق کورد در همه جا در چارچوب وحدت ملی حول رهبر آپو متحد شدند و پیام روشنی به همگان دادند.

در خارج از میهن نیز، تقریباً در همه مراکز، جشن نوروز با شور و دسته‌جمعی بیش از هر سال دیگری برگزار شد. صدها هزار نفر پیام؛ «اراده رهبر آپو اینجاست و این اراده را ببینید» در تمامی میادین نوروز دادند و صدها هزار نفر خواستار آزادی رهبر آپو شدند.

اراده نوروز به صراحت به همه اعلام کرد که مسئله کورد بدون آزادی جسمانی رهبر آپو حل نمی‌شود.

هنگام عبور شرکت کنندگان به میادین نوروزی، کمبودهایی وجود داشت. ما قول می‌دهیم که برای حل چنین مشکلاتی تلاش بیشتری خواهیم کرد و آنها را حل خواهیم کرد.

به یمن اراده و عزم صدها هزار نفر، ما قطعاً به مبارزه خود برای آزادی و پیروزی دست خواهیم یافت.

با این باور و این انرژی که صدها هزار نفر را گرد هم آورد و آنها را یک دل کرد، از همه می‌خواهیم که به عنوان تلاشگران دم پارتی در انتخابات محلی که در ۳۱ مارس برگزار می‌شود، مسئولانه کار کنند و دوستان و آشنایان خود را بسیج کرده و آنها را به رای دادن تشویق کنند.»