ک‌ج‌د‌ک-ا‌ و ت‌ژ‌ک-ا‌: در راهپیمایی کلن تاریخ بازنویسی شد

ک‌ج‌د‌ک-ا و ت‌ژ‌ک-ا‌ اعلام کردند با راهپیمایی کلن صدها هزار نفر روح «نمی‌توانید خورشید ما را تاریک نمایید» را به کلن رساندند و گفته است: «در راهپیمایی کلن، تاریخ بازنویسی شد.»

کنگره‌ی جوامع دمکراتیک کوردستان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-ا‌) و جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژ‌ک-ا‌) در رابطه با راهپیمایی کلن بیانیه‌ای منتشر کردند و گفتند: «این راهپیمایی که صدها هزار زن و کودک و جوان از ده‌ها کشور اروپا در آن شرکت داشتند، شهادت دهنده‌ی صیانت باشکوهی بود.»

در بیانیه ذکر شده است که این راهپیمایی از نظر عزم و‌‌ مصمم بودن مشابه دوره‌ی سال ۱۹۹۹ است کە برای صیانت از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صورت گرفته است و هزاران نفر از کشورهای مختلف به شهر کلن آلمان آمده‌اند.

«ثابت شد که رهبر آپو، یک رهبر جهانی است»

در ادامه‌ی بیانیه‌ی ک‌ج‌د‌ک-ا‌ ذکر شده است: «انترناسیونالیست‌ها و دوستان کورد از کشورهای مختلف از ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ کارزار ‘آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ را آغاز کردند و در کلن از رهبر آپو صیانت کردند. تاکید کردند که وی یک رهبر جهانی است.»

«تاریخ بازنویسی شد»

در ادامه‌ی بیانیه ذکر شده است: «خلق کورد و دوستانشان تاکید کردند که انزوا و اسارت ۲۵ ساله را نمی‌پذیرند، بر توقف این روش قرون وسطایی که در شخصیت رهبر آپو خلق کورد منزوی می‌شود، تاکید دارند و سال ۲۰۲۴ را سال آزادی جسمانی رهبر آپو قرار می‌دهند.

صدها هزار کوردستانی و دوستانشان در راهپیمایی «آزادی برای اوجالان» در کلن اراده و وفاداری خود را به رهبر نشان دادند و خاطر نشان کردند که آدرس راه‌حل‌ رهبر آپو است.

لازم است دولت ترکیه و نیروهای و سازمان‌های بین‌المللی پیام خلق کورد را به خوبی بشنوند.

به عنوان ک‌ج‌د‌ک-ا‌ از صدها هزار شرکت کننده در راهپیمایی ۱۷ فوریه در شهر کلن به ویژه زنان و جوانان و انترناسیونالیست‌ها و دوستان و انقلابیون و دمکرات‌ها و روشنفکران و تمامی کسانی که برای بشریت در حال مبارزه‌ هستند، از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

قطعا با همدیگر پیروز خواهیم شد و انزوا را برخواهیم چید.»