ک‌ج‌د‌ک-اروپا: هلبجه، قامشلو، غازی و عفرین را فراموش نکرده‌ایم، فراموش نمی‌کنیم

ک‌ج‌د‌ک-اروپا قتل‌عام‌های هلبجه، قامشلو، غازی و عفرین را محکوم کرد و خواستار افزایش مقاومت بر اساس وحدت ملی شد.

بیانیه

کنگره جوامع دموکراتیک کوردستانیان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-اروپا) در سالگرد قتل‌عام هلبجه، قربانیان کشتارهای ماه مارس توسط نیروهای ستمگر را به یاد آورد.

ک‌ج‌د‌ک-اروپا در بیانیه خود ماه مارس را ماه مقاومت و قتل‌عام مردم کوردستان عنوان کرد و گفت: «صدام دیکتاتور در سال ۱۹۸۸ با گاز شیمیایی و خردل ۵ هزار نفر از مردم ما را در هلبجه قتل‌عام کرد. دولت ترکیه قتل‌عام غازی را در ۱۲ مارس ۱۹۹۵ در استانبول انجام داد. رژیم سوریه در ۱۲ مارس ۲۰۰۴ با برانگیختن جنگ بین کوردها و اعراب مرتکب قتل‌عام شد. فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ در ۱۸ مارس ۲۰۱۸ با همان ذهنیت و سیاست‌ها به عفرین حمله کرد. این کشتارها و سیاست‌های اشغالگرانه نتوانست مانع از مبارزات آزادیخواهانه مردم کوردستان شود. در برابر این تلاش‌ها، خشم و عزم مبارزه مردم ما بیشتر شد.

امروز دولت ترکیه با همین ذهنیت و هدف حملات خود را به کوردستان افزایش داده است. همانطور که کشتار هلبجه و قامشلو شکست خوردند، دولت ترکیه نیز در برابر مبارزات آزادیخواهانه مردم ما شکست خورده و با بحران‌های بزرگی مواجه است.

ذهنیتی که دیروز در هلبجه سعی در سرکوب مبارزه مردم ما با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک داشت، امروز در عفرین، شنگال، باشور، مخمور و باکور، بدون تفاوت قائل شدن میان زنان، کودکان و سالمندان، به همه مردم و ارزش‌های ما حمله می‌کند و می‌خواهد عمر خود را طولانی کند.

 ما به عنوان ک‌ج‌د‌ک-اروپا از همه مردم کوردستان می‌خواهیم که به وظایف وجدانی و اخلاقی خود در برابر این حملات نسل‌کشی و قتل‌عام عمل کنند و در همه جا مقاومت را بر اساس وحدت ملی رشد دهند و آزادی مردم خود را تحقق بخشند.»