ک‌ج‌د‌ک-اروپا: بیایید به میدان‌ها بیاییم و از رهبر آپو صیانت کنیم

ک‌ج‌د‌ک-اروپا به سیستم شکنجه در امرالی توجه کرد و گفت: «از همه می‌خواهیم با روحیه بسیج به میدان‌ها بیایند و از رهبر آپو را صیانت کنند.

بیانیه ک‌ج‌د‌ک-اروپا در رابطه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

در بیانیه مکتوب ک‌ج‌د‌ک-اروپا آمده است: «ما سیستم شکنجه و انزوا را که ۲۶ سال است در امرالی ادامه دارد را نمی‌پذیریم و از مردم خود می‌خواهیم که در همه جا از رهبر آپو صیانت بعمل آورند.»

«به هیچ نحوه‌ای از امرالی اطلاعی دریافت نمی‌شود!»

در این بیانیه به موارد زیر اشاره شده است:

«رهبر آپو ۲۶ سال است که در سیستم شکنجه و ایزولاسیون در امرالی در انزوا به سر می‌برد. وکلای او و خانواده‌اش نمی‌توانند ملاقاتی داشته باشند. در چهار سال گذشته هیچ اطلاعی از وضعیت وی دریافت نمی‌شود. تمام ارتباطاتش با خارج قطع شده است. هیچ گونه اطلاعاتی در مورد سلامتی و زندگی رهبر آپو در دسترس نیست.

ارتباط رهبر آپو با دنیای بیرون کاملا قطع شده است. به درخواست ملاقات وکیل و خانواده‌اش پاسخ داده نشده است و در این باره استدلال شده است که او مجازات شده است. به این دلیل که به طور سیستماتیک مطرح می‌شد، مجازات‌های انضباطی به مدت سه ماهه از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ به طور مکرر صادر شده است.

در نهایت با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط وکلای وی، حکم منع وکالت ۶ ماهه جدید در ۳ می صادر شد. به این ترتیب رهبر آپو در ۸ سال گذشته حداقل ۱۳ بار به مدت ۶ ماه از ملاقات با وکیل محروم شده است.

رهبر آپو، که میلیون‌ها نفر او را به عنوان نماینده سیاسی مشروع خود می‌دانند، در ۳۸ ماه گذشته توسط دولت نسل‌کش ترکیه در زندان جزیره ‌امرالی در نهایت عدم ارتباط قرار گرفته است. با این انزوای غیرانسانی، رهبر آپو اجازه ندارد با دنیای بیرون از جمله وکلای خود و خانواده‌اش تماس داشته باشد. مردم کورد و بشریت از وجود رهبر آپو بی‌خبرند و از ما می‌خواهند که به آن عادت کنیم.

جزیره شکنجه بین‌المللی امرالی زندان ایزولاسیون و انزوای مطلق است. رهبر آپو که اکنون ۷۵ سال دارد، ۲۶ سال است که تحت شکنجه‌های ظالمانه تحت عنوان سلول انفرادی قرار گرفته است. از آنجایی که ۳۸ ماه است هیچ اطلاعی از وضعیت سلامتی او داده نشده است، نمی‌توان فهمید که رهبر آپو اکنون کجاست و وضعیت جسمانی او چگونه است.

"مردم کورد دیگر صبری ندارند"

نگرانی مردم کورد در بالاترین سطح است و صبری برای آنها باقی نمانده است. اکنون میلیون‌ها نفر خواهان پایان دادن به این سیستم شکنجه و انزوا هستند. سی‌پی‌تی که به این ابهام کمک می‌کند، سکوت می‌کند. سی‌پی‌تی حق دارد از تمامی زندان‌های کشورهای متعاهد از جمله ترکیه بازدید کند. این حق به سی‌پی‌تی اجازه می‌دهد تا تیم متخصص خود را به امرالی بفرستد. ما از سی‌پی‌تی درخواست می‌کنیم که بدون ارائه هیچ دلیل و بهانه‌ای، فوراً از امرالی بازدید کند و اطلاعاتی در مورد وضعیت رهبر آپو ارائه دهد.

مجدداً ما از شورای اروپا می‌خواهیم که اقدام فوری انجام دهد. باید حق "برخورداری از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی" را که در ماده ۳ اساسنامه اتحادیه اروپا گنجانده شده است، فعال کند. رهبر آپو از همه حقوق بشر محروم شده است. او ۳۸ ماه است که نمی‌تواند با خانواده و وکلایش ملاقات کند. اتحادیه اروپا باید هیئتی را برای دیدار با رهبر آپو و کسب اطلاعات روشن در مورد وضعیت سلامتی وی به امرالی بفرستد.

سی‌پی‌تی و شورای اروپا باید این نگرش سکوت را که در خدمت نسل‌کشی کوردها است کنار بگذارند و به صدای میلیون‌ها کورد گوش دهند.

"بیایید با روحیه بسیج از وی صیانت کنیم"

می‌دانیم که توطئه علیه رهبر آپو بین‌المللی است. قدرت‌های بین‌المللی از ابتدا این سیستم ایزولاسیون و انزوا را طراحی و اجرا کردند. آنها همچنان با نگرش‌های خود به تداوم نظام امرالی کمک می‌کنند. جنگ نسل‌کشی دولت ترکیه علیه مردم کورد به نفع قدرت‌های بین‌المللی است. آنها مردم کورد را قربانی می‌کنند تا بتوانند از ترکیه در سیاست‌های مورد علاقه خود در خاورمیانه استفاده کنند.

ما به عنوان ک‌ج‌د‌ک-اروپا از همه می‌خواهیم که با روحیه بسیج علیه جنایات علیه بشریت و مجازات‌های انضباطی در امرالی به میدان‌ها بیایند و از رهبر آپو صیانت بعمل آورند.»