ک‌ج‌د‌ک-اروپا جشن اولین چهارشنبە ماە آوریل را تبریک گفت

کنگره جامعه دموکراتیک کوردستانیان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-اروپا) جشن اولین چهارشنبە ماە آوریل (چهارشنبه سور) را به جامعه ایزدی و کل بشریت تبریک گفت.

جشن چهارشنبه سور که تاریخی طولانی دارد امسال با روز ۱۷ آوریل مصادف است. ک‌ج‌د‌ک-اروپا در پیامی این عید را تبریک گفته و بیان داشت: «به امید اینکه چهارشنبه سور در موقعیت شنگال و در کوردستان آزاد و در روزهای آرام و شاد برگزار شود.» 

پیام تبریک ک‌ج‌د‌ک-اروپا به شرح زیر است: 

«در تاریخ خاورمیانه، اعیاد مقدس بسیاری از اقوام و مذاهب مختلف وجود داشته است. یکی از این اعیاد، جشن مقدس جامعه کوردهای ایزدی، روز اولین چهارشنبە ماە آوریل (چهارشنبه سور) است. 

چهارشنبه سور امسال مصادف با ۱۷ آوریل است که مژده احیای طبیعت و روزهای خوب است. چهارشنبه سور روز مبارکی است که به جای جنگ و کشتار، صلح و برادری انتظار می‌رود و تحقق می‌یابد. 

طبق باورداشت چهارشنبه سور، طناب‌هایی که به رنگ‌های سبز، قرمز و زرد بسته می‌شوند به معنای آرامش و زندگی است و اعتقاد بر این است که آرامش، شادی و برکت را برای خلق به ارمغان می‌آورد. 

جامعه ایزدی ما روند دشواری را پشت سر می‌گذارد. با همکاری دولت اشغالگر ترکیه، دولت عراق و حزب دمکرات کوردستان، نسل‌کشی بر جامعه ایزدی ما تحمیل می‌شود. بر علیه جامعه ایزدی ما حملات ویران‌گر تشدید شده و خیانت در روزهای اخیر ادامه دارد.

به عنوان ک‌ج‌د‌ک-اروپا ما امیدواریم که جامعه ایزدی باور، هویت و جشن‌های خود را آزادانه برگزار کند. 

در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه و همکاری حزب دمکرات کوردستان، حفاظت از شنگال و تمام کوردستان وظیفه اصلی ماست.

چهارشنبه سور بر تمام بشریت و جامعه ایزدی ما مبارک باد.»