کمپین انتخابات "هادی اروپا" افتتاح شد

هواداران ه.د.پ/ حزب چپ سبز؛ برای حمایت از کمپین انتخابات در اروپا؛ شبکه اطلاع‌رسانی دمکراتیک خلقها- (HADi) هادی اروپا را دایر کردند.

هواداران حزب دمکراتیک خلق‌ها(ه.د.پ) /حزب چپ سبز در خارج از کشور شبکه اطلاع‌رسانی دمکراتیک خلق‌ها (هادی اروپا/ HDAi) را تاسیس کردند. این شبکه برای حمایت از کمپین انتخابات در اروپا دایر شده است.

به‌غیر از کسانی که سال‌هاست در اروپا زندگی می‌کنند؛ در دوره اخیر افراد زیادی از سیاست‌مدار؛ فعال و آکادمیسین‌های صلح؛ روزنامه‌نگاران؛ روشنفکران و هنرمندان ه.د.پ ناچار شده‌اند از ترکیه خارج شده و در اروپا بمانند. این شبکه به‌طور زنده در اینترنت فعال است. اعلامیه تاسیس آن توسط ۹ نفر در آلمان، سوئد، فرانسه و سوئیس قرائت شد. همچنین در  کشورهای یونان، هلند، ایتالیا، اتریش، دانمارک، انگلیس و شمال قبرس؛ هواداران هادی اروپا دست بکار شدند.

اعلامیه توسط یکی از انقلابیون نسل ۶۸ به‌نام لطیفه فگان، آکادیمیسین صلح چتین گورر، سیاستمدار آلمانی آینور کارلکلی (دی لینک) ، عضو سابق شورای شهر سیهان آدانا لیلا اویار، فمنیست پریخان باچارو، فعال ال جی بی تی آی الیفتریان تاش و آکادمیسین توگچه اوکلای و سلیم اسکی ازمیرلی خوانده شدند.

در اعلامیه اشاره شده؛ باید هواداران ه.د.پ بیشتر در عرصه‌های اجتماعی ظاهر شوند. در مدت کوتاهی به همه گفته شود که ه.د.پ با نام حزب چپ سبز در انتخابات شرکت می‌کند. در این اعلامیه هم‌چنین آمده که ۳ میلیون رای دهنده در خارج از کشور وجود دارد و بخش زیادی از آنها پیش‌تر در انتخابات شرکت نکرده‌اند. به همه اعلام گردد که مشارکت افراد در این انتخابات بسیار مهم خواهد بود.

نیز آمده؛ می‌توانید از راه سایت و حساب‌های رسانه‌های الکترونیکی با هادی اروپا تماس بگیرید.