کنفرانس «آزادی زنان و عبدالله اوجالان» در رم برگزار می‌شود

کنفرانس «آزادی زنان و عبدالله اوجالان» در رم پایتخت ایتالیا برگزار می‌شود.

در دهم فوریه در رم پایتخت ایتالیا کنفرانسی با عنوان «فلسفه تحول زندگی: ژن ژیان آزادی» برگزار می‌شود. این کنفرانس توسط جنبش زنان کوردستان- اروپا (ت‌ژک-اروپا) برگزار می‌شود و در مورد کمک‌های نظری و عملی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای جنبش زنان کورد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

کارهای مقدماتی کنفرانس عمدتاً توسط ت‌ژک-اروپا انجام می‌شود. «رته ژن» ، ژنئولوژی ایتالیا و گروه دانشجویی دانشگاه رم ماریل نیز در تدارک این کنفرانس مشارکت دارند. این کنفرانس که توسط اعضای جنبش «No Una Di Meno» برگزار می‌شود، در دانشگاه «رم تری» (Roma Tre) برگزار می‌شود. این کنفرانس که با حضور فعالان جنبش زنان کورد ، دانشگاهیان، روزنامه‌نگاران، حقوقدانان و فمینیست‌ها برگزار می‌شود، به طور گسترده در مطبوعات ایتالیا، به ویژه در Il Manifesto، Rebuplica، پوشش داده شد.

در این کنفرانس ۳ نشست برگزار خواهد شد. یکی از آن نشست‌ها با عنوان «تحلیل سلطه مردانه که هسته اصلی تمدن دولت است» برگزار می‌شود. لورا کورادی از دانشگاه کالابریا، تری فدریکا جیاردینی و گئا پیکاردی و دیلار دیریک از دانشگاه رم در این جلسه سخنرانی خواهند کرد.

در این نشست با عنوان «دلایل مبارزه با انزوا و تحلیل سیاست‌های ظالمانه»، ماریا کوفارو، روزنامه‌نگار، وکیل میشلا آرریکاله، وکلای دفتر حقوقی سده راضیه اوزتورک و عضو کمیته آزادی برای عبدالله اوجالان و رته ژن لورا کواگلیولو را ارائه می‌کنند.

زنان کورد عمدتاً در نشستی با عنوان «راهپیمایی به سوی انقلاب زنان» سخنرانی خواهند کرد. در این نشست، روش، تحلیل و تلاش رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در عرصه‌های مختلف زندگی (سیاست، خوددفاعی، دانش طبیعی، تغییر خانواده و...) و مزایای این تلاش‌ها در تغییر جامعه کوردی، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

یکی از اعضای تدارکات ت‌ژک-اروپا، زیلان دیار، به نقش رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مبارزه برای آزادی زنان کورد اشاره کرد و گفت: «این کنفرانس گامی بسیار شجاعانه برای درک جنبش زنان کورد است.»