کنفرانس رهبری: ۲۵ سال است که امرالی به عنوان آزمایشگاه استفاده می‌شود

عمر گونش وکیل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در کنفرانس رهبری در استراسبورگ گفت: «۲۵ سال است که امرالی به عنوان آزمایشگاه استفاده می‌شود.»

عمر گونش یکی از وکلای دفتر حقوقی سده در «کنفرانس رهبری» در استراسبورگ به توطئه‌ی بین‌المللی و انزوای مطلق رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه کرد.

گونش اعلام کرد بزرگ‌ترین رهبر جنبش کورد در انزوا نگهداری می‌شود و برای این هدف دولت ترکیه سیستم تازه‌ای را تاسیس کرده است و این سیستم خارج از قانون اساسی است.

در ادامه گفت: «بعد از ژوئن ۲۰۱۵ که قانون مجازات و اجرای مجازات ترکیه وارد فاز اجرایی شد، موقعیت تازه‌ای به امرالی واگذار شد، بار دیگر نام آن تغییر کرد. از نظر تئوری متعلق به وزارت دادگستری است و همان‌طور که آقای اوجالان گفت، ‘این مکان به عنوان یک آزمایشگاه استفاده می‌شود’. اکنون زندان امرالی مانند زندان‌های گواتانامو یا جزیره‌ای در جهان است. متفکران مهم پست مدرن به تحقیق در مورد نظریه‌ها و مفاهیمی برای تحت کنترل نگه داشتن دولت پرداخته و مفاهیمی را برای شناسایی جوامع مدرن توسعه داده‌اند. زندان امرالی در چارچوب این نظریه است. امرالی ۲۵ سال است که به عنوان آزمایشگاه مورد استفاده