ک‌ن‌ک حمله به تلویزیون‌های استرک و مدیا هابر را محکوم کرد

کنگره ملی کوردستان ک‌ن‌ک حمله به استودیو استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی را محکوم کرد و گفت: «ما بار دیگر حمایت خود را از رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی کوردی اعلام می‌کنیم و مقاومت آنها را تبریک می‌گوییم.»

حمله به مطبوعات و رسانه آزاد

شورای اجرایی ک‌ن‌ک در رابطه با حمله به استودیوی تلویزیون‌های استرک تی‌وی ‌(Stêrk TV) و مدیا هابر تی‌وی ‌(MEDYA HABER TV) بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه ک‌ن‌ک به شرح زیر است:

«پلیس بلژیک شب گذشته پس از نیمه شب به استودیوهای استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی یورش برده و کامپیوترها، دستگاه‌ها و ابزارهای فنی را مصادره کردند و همچنین علاوه بر تخریب دستگاه‌های زیادی، شماری را  نیز با خود برده‌اند. این اولین بار نیست که چنین حملاتی توسط پلیس بلژیک انجام می‌شود. پیش از این، یک بار در سال ۱۹۹۶ و بار دیگر در سال ۲۰۱۰ چنین عملیاتی در مقابل تلویزیون و رسانه‌های کوردی انجام شد. پس از سال‌ها مشخص شد که این عملیات‌ها به درخواست دولت ترکیه و شرکای آن انجام شده است. دلایل و بهانه‌ها هر چه که باشد، این عملیات ادامه همان عملیات‌ها است و در نتیجه معاملات سیاه و به درخواست دولت ترکیه شکل گرفته است.

یورش به استودیوهای تلویزیونی در آن ساعت و اینگونه برخورد غیرقانونی و خصمانه، نشان می‌دهد که این عملیات حاوی پیامی برای دولت ترکیه و شرکای آن است. در چند ماه گذشته، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه چندین بار به بلژیک سفر کرده و معاملاتی کرده است. هر که هر چه می‌خواهد بگوید، اما این عملیات محصول همان بازدیدها و معاملات است. در عمليات‌های گذشته دلايل و توجیهات زيادی آوردند و مبانی قانونی برای عمل غیرقانونی خود ايجاد كردند. اما پس از سالها مشخص شد که این عملیات در نتیجه معاملات سیاه و کثیف انجام شده است. پرونده‌هایی در آن زمان تشکیل دادند که همه در دادگاه ناموفق بودند و تبرئه شدند. این یکی هم به همان شکل بی نتیجه خواهد ماند.

این عملیات برای ما عجیب نیست. این عملیات جدا از عملیات‌های عمومی در مقابل جنبش آزادی خلق کوردستان نیست و بخشی از آن است. اردوغان دیروز در عراق بود و در حال گفتگو با مقامات عراقی درباره عملیات علیه جنبش آزادی خلق کوردستان بود. همه اینها به همدیگر پیوسته هستند.

همانگونه که سایر عملیات‌ها شکست خوردند، این عملیات هم با استفاده از ابزارهای سیاسی، دیپلماتیک و قانونی در هم شکسته خواهد شد. دولت ترکیه و شرکای آن موفق نخواهند شد و کاروان آزادی به راه خود ادامه خواهد داد و به نتیجه خواهد رسید.

به همین مناسبت ما به عنوان ک‌ن‌ک این حمله وحشیانه و ناروا را محکوم می‌کنیم و بار دیگر حمایت خود را از رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی کوردی نشان داده و مقاومت آنها را تبریک می‌گوییم.»