کنشگران‌ ژنو اعلام کردند: ۱۵ آوریل در استراسبورگ حضور خواهند داشت

کوردستانی‌ها که ۳ سال است برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هر هفته در مقابل سازمان ملل متحد تحصن انجام می‌دهند، فراخوان دادند: «بیایید ۱۵ الی ۱۹ آوریل در مقابل ساختمان سی‌پی‌تی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فریاد برآوریم.»

کنش تحصن برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱، هر چهارشنبه‌ در مقابل مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

تحصن این هفته با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا آغاز شد. سپس رمضان بایتار به نمایندگی از کمیته‌ی برگزاری این کنش به سخنرانی پرداخت.

بایتار گفت: «با وجود این‌که فلسفه‌ی آزادی رهبر عبدالله اوجالان برای خلق‌ها امیدبخش است، اما نیروهای بین‌المللی این فلسفه را تهدیدی علیه خود می‌دانند و در برابر انزوای تحمیلی رهبر آپو سکوت می‌کنند. امروزه سازمان ملل متحد و کمیته‌ی منع شکنجه (سی‌پی‌تی) و سازمان‌های حقوق بشری در راستای منافع دولت‌ها عمل می‌کنند.»

رمضان در ادامه اعلام کرد، از ۱۵ الی ۱۹ آوریل در استراسبورگ در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» تحصن انجام خواهد شد، در ادامه برای شرکت در آن فراخوان داد.

پس از انجام سخنرانی تحصن ادامه یافت.