کنش‌ها برای آزادی رهبر آپو در لندن ادامه دارد

در چارچوب کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل مسئله کورد» که در ۱۰ اکتبر برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راه‌اندازی شد، در بسیاری از نقاط لندن ادامه دارد و کارت پستال‌هایی به امرالی ارسال شد.

کنش‌های مجلس خلق کورد در لندن و تشکلات آن در چارچوب کمپین جهانی که در ۱۰ اکتبر برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل برای مسئله کورد آغاز شد، ادامه دارد. نویسندگان، دانشگاهیان، سیاستمداران و بسیاری از اقشار جامعه اعلام کرده‌اند که از طریق بیانیه‌ها و جلسات از این کمپین حمایت می‌کنند. به عنوان بخشی از این کمپین، جنبش جوانان انقلابی در بریتانیا در سالگرد تحویل دادن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به ترکیه با یک توطئه بین‌المللی کنشی انجام داد.

صدها برچسب (تمبر) که بر روی آنها سخن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان «اصرار بر سوسیالیسم، اصرار بر انسان بودن» نوشته شده بود بر روی دیوارها و شیشه‌های ایستگاه‌های اتوبوس، بیلبوردها، محل کار، ساختمان‌های آپارتمانی و تیربرق‌های واقع در خیابان‌های شلوغ شهر چسبانده شد. برچسب چسبانده شده بر روی دوچرخه‌هایی که در شهر به طور گسترده استفاده می‌شود توجه‌ها را به خود جلب کرد.

ارسال کارت پستال به امرالی در چارچوب کمپین «آزادی برای رهبر آپو» همچنان ادامه دارد. غرفه‌ای در راستای جمع‌آوری و ارسال دسته‌جمعی کارت پستال بار دیگر با حضور کوردها و دوستانشان در مرکز جامعه کورد در هارینجی دایر شد. کوردهایی که کارت را امضا کردند در ساختمان مجلس احساسات و افکار خود را روی کارت پستال‌ها نوشتند.

یک جوان کورد به نام روژین گفت: «رهبرم، خداوند متعال هر چه زودتر به شما و رفقای‌تان آزادی عطا فرماید.»

در حالی که تام هوگان از دوستان کورد گفت که به همبستگی خود ادامه خواهند داد، هاوین ۱۶ ساله گفت: «رهبر عزیز، به امید و تلاش برای دیدن هر چه زودتر شما در میان ما. زنده باد آزادی زندان‌ها (زندانیان).»

زن کوردی به نام خدیجه که نتوانست اشک‌های خود را کنترل کند، اینگونه احساساتش را ابراز کرد: «اکنون گریه می‌کنم. بدلیل اینکه بسیار احساساتی هستم، اشک از چشمانم سرازیر شد. ما شما را دوست داریم. ما اسارت شما را نپذیرفتیم و نمی‌پذیریم. با عشق به شما رهبر آپو.»

کارت پستال‌ها از طریق پست سفارشی از اداره پست در هارینجی ارسال شد. اَرجان آک‌بال از اعضای مجلس خلق کورد، صلح در کوردستان و خاورمیانه را در گرو آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دانست و گفت: «مردم کورد این اسارت را نپذیرفته و نمی‌پذیرند. علاقه شدیدی به کارزار و کمپین در هر زمینه‌ای وجود دارد و معتقدیم این اسارت را خواهیم شکست و به روزهایی نزدیک هستیم که آزادی رهبر آپو نزدیک است.»

سعید سوروچ، رئیس مشترک مجلس خلق کورد در بریتانیا با بیان اینکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که ۲۵ سال در اسارت است مقاومت و مبارزه بزرگی انجام داده است، گفت: «دفاع از رهبری، دفاع از آزادی است.»

در حالی که کنش‌ها در چارچوب کمپین «آزادی برای رهبر آپو» در لندن ادامه دارد، سومین کنفرانس کورد در ۱۵ فوریه در دانشگاه SOAS با حضور بسیاری از آکادمیسین‌ها و نویسندگان به عنوان بخشی از ابتکار عمل برگزار می‌شود. یک راهپیمایی طولانی توسط جنبش جوانان انقلابی در بریتانیا از کرودون، جنوب لندن، بین ۱۶ تا ۱۸ فوریه سازماندهی خواهد شد.

در بخشی از این مراسم، تجمع و راهپیمایی در روز ۱۸ فوریه با حضور کوردستانی ها و دوستانشان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توطئه از مقابل مرکز اجتماعی دالستون برگزار می‌شود.