KON-MED از شرکت کنندگان در تجمع کلن تشکر کرد

KON-MED از شرکت کنندگان در راهپیمایی و تجمع ۱۷ فوریه در کلن، تشکر کرد و گفت: «راهپیمایی ۱۷ فوریه در کلن، تاریخ را بازنویسی کرد! صدها هزار نفر گفتند ‘رهبر آپو اراده‌ی ماست.’»

فدراسیون جوامع کوردستان آلمان (KON-MED) طی بیانیه‌ای مکتوب از شرکت کنندگان در راهپیمایی کلن تشکر کرد و گفت: «راهپیمایی ۱۷ فوریه در کلن، تاریخ را بازنویسی کرد! صدها هزار نفر گفتند ‘رهبر آپو اراده‌ی ماست.’»

در این بیانیه به این اشاره شد که مقاومت ۱۷ فوریه با همان روحیه سال ۱۹۹۹ شکل گرفت و صدها هزار نفر در اروپا گفتند «نمی‌توانید خورشید ما را تاریک نمایید.»

KON-MED اعلام کرد خلق و زنان و جوانان میهن‌دوست در آلمان چند هفته بسیج شدند و مبارزات مهمی را انجام دادند و پاسخ شایسته‌ای را به توطئه‌گران دادند.

KON-MED اعلام کرد: «زنان و جوانان تمام توان خود را برای راهپیمایی ۱۷ فوریه بسیج کردند، به زحمتکش شکوه و افتخار این موفقیت بزرگ تبدیل شدند.

انترناسیونالیست‌ها و دوستان و انقلابیون و دمکرات‌ها و روشنفکران در این کارزار زحمت زیادی کشیدند و شرکت عظیمی را در راهپیمایی به ثبت رساندند. از رهبر آپو حمایت کردند و تاکید کردند در کنار مبارزات آزادی‌خواهانه‌ی خلق کورد می‌ایستند.»

KON-MED اعلام کرد که برخورد ریاکارانه‌ی‌ شورای اروپا و کمیته‌ی منع شکنجه (سی‌پی‌تی) در برابر انزوا آشکار شد، از آن‌ها خواسته شد که دست از این موضع خود در برابر خلق کورد دست بردارند و بر اساس معیارهای دمکراسی و حقوق بشر عمل کنند.

در ادامه گفته شد: «صدها هزار نفر از طریق راهپیمایی کلن تاکید کردند ‘رهبر آپو اراده‌ی ماست، خواستار آزادی فوری وی هستیم.» در این دوره و پس از ۱۷ فوریه مبارزه در همه‌جا‌ی جامعه گسترش یافته است. ما موضع مصممی را که در کلن نشان دادیم را به سطح جدیدی برسانیم و آن را اجتماعی کنیم.»

در پایان ذکر شده است: «از تمامی مدیران فدراسیون خود، به ویژه تمامی مجالس ما که برای راهپیمایی ۱۷ فوریه بسیج شده بودند، همچنین تمامی جوامع ما که در میدان با نظم به مبارزه پرداختند و خدمت کردند، تشکر می‌کنیم.»