کوردهای مقیم اروپا برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بسیج شدند

در حالی که نشست «آزادی برای عبدالله اوجالان» در دانشگاه شفیلد برگزار شد، یک نشست عمومی در اشتوتگارت برگزار شد. بنر «آزادی برای اوجالان» بر روی برج ایفل باز شد.

نشستی در دانشگاه شفیلد انگلستان توسط گروه‌های بین‌المللی در چارچوب کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل مسئله کورد» برگزار شد و کارت پستال‌هایی برای ارسال به امرالی امضا شد.

دوستان کورد از گروه کنش مهاجرت و پناهندگی یورکشایر جنوبی (SYMAAG)، گروه همبستگی با فلسطین در شفیلد، ابتکار کورد در شفیلد و گروه‌های دانشجویی در این نشست که به رهبری گروه همبستگی با کوردستان برگزار گردید شرکت کردند.

در این نشست، عگید آمارا، نماینده روابط خارجی مجلس خلق کورد در بریتانیا و روهاش شیخو، نماینده اروپایی کنگره استار، اطلاعاتی در مورد تحولات سیاسی کوردستان ارائه کردند.

ملت دموکراتیک و ایدئولوژی آزادی زنان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای حل مشکلات خاورمیانه و کوردستان با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته شد. در این جلسه بیان شد که مبارزه اجتماعی علیه منطق دولت-ملت باید توسعه یابد. در این نشست که بسیاری از جنبه‌های پارادایم آزادیخواهانه زن مورد بحث قرار گرفت، توجه به کمپینی که در ۱۰ اکتبر برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شد، جلب شد.

گفته شد که آنا کمپبل که در صفوف یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) به شهادت رسید زمانیکه در دانشگاه شفیلد درس می‌خواند با اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آشنا و به مبارزات مردم کورد علاقه‌مند شد و تاکید شد که باید همبستگی با مردم کورد در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

کسانی که در جلسه شرکت کردند کارت پستال‌هایی را امضا کردند تا بعداً به امرالی پست شوند.

اشتوتگارت

نشست عمومی در مرکز جامعه دموکراتیک کوردها در اشتوتگارت (د‌ت‌ک‌م) در آلمان برگزار شد. مسعود داغ‌هان، رئیس مشترک مرکز جامعه دموکراتیک کوردها در اشتوتگارت، اظهار داشت که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحت انزوای شدید قرار دارد که به معنای انزوای مردم کورد است.

داغ‌هان خواستار شرکت در راهپیمایی ۱۷ فوریه کلن شد.

پاریس

اعضای جوان جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش) و جنبش زنان جوان مبارز (تَکوژن) به منظور شکستن انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در برج ایفل در پاریس، پایتخت فرانسه تظاهرات کردند.

جوانان بنرهای «آزادی برای اوجالان» و «برای آزادی رهبر آپو، همه با هم سَرهلدان (قیام کنید)» را به برج ایفل آویختند.

جوانان پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پرچم‌های پ‌ک‌ک را به نمایش گذاشتند و بارها شعارهایی مانند «زنده باد رهبر آپو»، «بدون رهبری زندگی ممکن نیست» و «زنده باد مقاومت پ‌ک‌ک» سر دادند.

جوانان اعلام کردند که تا آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، هر جا و هر زمان در خیابان و میدان‌ها خواهند بود.