کوردهای روسیه فشار بر مطبوعات آزاد را محکوم کردند

کوردها در روسیه و سایر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی با بیانیه‌ای یورش به استودیوهای استرک تی‌وی ‌(Stêrk TV) و مدیا هابر تی‌وی ‌(MEDYA HABER TV) را محکوم کردند.

اعتراض ضد‌، حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد

نمایندگان سازمان‌های کورد در روسیه و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی با انتشار بیانیه‌ای کتبی در مسکو پایتخت روسیه، حملات به مطبوعات آزاد را محکوم کردند.


رفیق کامل رئیس مشترک مجلس خلق مسکو و ویان تارا قدیر رئیس سازمان زنان کورد در مسکو، به نمایندگی از این سازمان‌ها بیانیه را قرائت کردند.
در این بیانیه حمله به استودیوهای استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی یادآوری شده و اعلام شد این تصادفی نیست که حملات به استودیوهای هر دو شبکه تلویزیونی در زمانی انجام شده است که اردوغان در حال سفر به عراق و باشور کوردستان بوده است.
در این بیانیه اعلام شد اروپا که خود را مدافع دموکراسی نشان می‌دهد، سیاست ریاکارانه‌ای را در پیش گرفته و با دولت فاشیست ترکیه همکاری می‌کند.
همچنین گفته شد: «مبارزه خلق کورد هر روز قوی‌تر می‌شود؛ این نیروهای تاریکی را می‌ترساند، بنابراین آنها حملات خود را افزایش می‌دهند.»
در پایان این بیانیه به نام کوردهای روسیه از نیروها و سازمان‌های بین‌المللی خواسته شد تا دست از سیاست‌های پلید خود بردارند و مبارزات مشروع خلق کورد را بپذیرند.