ک‌ژک: طرح پاکسازی جدید در حال اجرا است، اجازه داده نخواهد شد

هماهنگی جامعه زنان کوردستان (ک‌ژک) بازداشت کارکنان مطبوعاتی و انقلابیون کورد در اروپا را «حمله ناتو» خواند و گفت: «مردم کورد هرگز اجازه نخواهند داد دوباره در معرض پاکسازی قرار گیرند.»

در بیانیه هماهنگی ک‌ژک آمده است: «بحران‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، زیست‌محیطی و نظامی که تقریباً در سراسر جهان گسترده است، روز به روز در حال افزایش و تشدید و بروز نتایج ویرانگر است، در نتیجه جنگ جهانی سوم که بر اساس محاسبات قدرت‌طلبی قدرت‌های هژمونی به راه افتاده است. این جنگ که توسط یک سیستم زن‌ستیز، نژادپرستانه و فاشیستی به راه افتاده است، اساساً با هدف از بین بردن اهداف آزادی مردم و زنان است. کشور ما کوردستان در صدر جغرافیاهایی می‌آید که این واقعیت به وضوح در آن قابل مشاهده است. در روزهای اخیر، موجی از حملات مشابه امواج گذشته علیه مردم و مبارزات ما به راه افتاده است که قصد دارند قربانی درگیری‌ها و جنگ‌هایی شوند که توسط خود قدرت‌های سلطه‌گر طراحی و برنامه‌ریزی شده‌اند. در این روزها که تغییرات چشمگیری در سیاست‌های داخلی و خارجی دولت ترکیه تجربه می‌شود، حملات علیه مردم کورد شدت گرفته است. دولت ترکیه و نیروهای گلادیوی آن که در مواجهه با شکست، برنامه‌های تحمیل شده برای فروپاشی جنبش آزادی کوردستان به بن‌بست رسیده‌اند، می‌خواهند بار دیگر دوز حملات را به بالاترین سطح برسانند. ما این حملات را محکوم می‌کنیم. هیچ کس نباید شک داشته باشد که مردم، نیروهای انقلابی، دمکراتیک و ما به عنوان مبارزان آزادی در مقابل این حملات ویرانگر و نسل‌کشی علیه مردم کورد و مبارزات آزادیخواهانه ما مقاومت کرده و آن را شکست خواهیم داد.

قابل ذکر است که این حملات پس از مقاومت و عملیات‌های تاریخی گریلاها در زاپ، صیانت‌مداری قوی و عزم مبارزه توسط مردم ما در ۸ مارس، نوروز و اخیراً در انتخابات محلی ترکیه و باکور کوردستان صورت گرفت. به نظر می‌رسد قدرت‌های هژمونیک در برابر ایستادگی، مبارزه و مقاومت پ‌ک‌ک و خلق کورد وحشت زده‌اند. طرح توطئه و متعاقب آن طرح فروپاشی خنثی شد و به طور قابل توجهی بی‌اثر گردید. آنها یک بار دیگر نیروهای مذکور را بسیج کردند و به رژیم جنگ ویژه آک‌پ-م‌ه‌پ روی آوردند تا آن را نجات دهند و از آن محافظت کنند تا از آن برای منافع خود بیشتر استفاده کنند.

یک طرح پاکسازی جدید

حملاتی که علیه گریلاها در باکور و باشور کوردستان آغاز شده است، حمله به موسسات مطبوعاتی، نقشه‌های کثیف انجام شده علیه سیاست دموکراتیک کوردها در ترکیه و به موازات آن بازداشت کارکنان و انقلابیون کورد در اروپا و ترکیه، یک حمله ناتو است. ناتو که با وجود همه حملات نتوانست مبارزه مشروع مردم ما را از بین ببرد، طرح پاکسازی جدیدی را به اجرا گذاشته است. وعده ما به همه کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، آلمان و بلژیک این است: مردم کورد و فرزندانشان کسانی بودند که داعش را شکست دادند و در این مقطع بهای زیادی پرداختند. فرزندان خلق کورد، گریلاهای پ‌ک‌ک و نیروهای ی‌پ‌گ-ی‌پ‌ژ تا حد قابل توجهی از اروپا در برابر بلای داعش محافظت کرده‌اند. با مقاومت و مبارزه خود پیشقدم شدند. کسانی که آن روز این را تشویق کردند، امروز به نهادهای مردم کورد حمله می‌کنند و انقلابیون آنها را به خاطر منافع کثیف خود دستگیر می‌کنند. از قتل و دستگیری آنها حمایت می‌کند. اردوغان/باغچلی که داعش را تغذیه، محافظت و به عنوان ابزار تهدید استفاده می‌کند، برای زنده نگه داشتن و حفاظت از رژیم جنگ ویژه‌اش به کوردها حمله می‌کند. ما از این قدرت‌ها می‌خواهیم که از سیاست‌های کثیف و تاریک خود دست بکشند. همچنین یادآور می‌شویم که این حملات علیه فلسفه، درک، سبک زندگی و مبارزه ژن، ژیان، آزادی شکل گرفته است.

جلسات دیپلماتیک

در روندی که دو قطبی‌شدن محلی و جهانی با سرعت تمام ادامه دارد، دعوت رئیس فاشیست اردوغان به آمریکا، سفر او به عراق پس از سال‌ها، سفر رئیس‌جمهور آلمان به ترکیه و مذاکرات دیپلماتیک با قدرت‌های منطقه، همگی به خاطر مخالفت‌های این کشور با پ‌ک‌ک و رهبر آپو شکل گرفته است. در این روند که در آن سیاست منطقه‌ای قرار است دوباره طراحی شود، دیگر هرگز اجازه پاکسازی سهم مردم کورد داده نخواهد شد. هدف این حملات خنثی کردن جنبش ما، پاکسازی آن و دائمی کردن اشغال و الحاق اراضی کوردستان است. قدرت‌های هژمونیک بین‌المللی این کانسپت حمله را با استفاده از دولت ترکیه و بخش همدست و نوکر کورد در طراحی منطقه انجام می‌دهند. دولت فاشیست ترکیه که پاکسازی مطلق پ‌ک‌ک را شرط تسلط بر منطقه می‌داند، سیاست‌های داخلی و خارجی خود را کاملاً در راستای این هدف پیش می‌برد.

حمله به کارکنان مطبوعاتی را محکوم می‌کنیم

ما به عنوان ک‌ژک یک بار دیگر این حمله ضد دموکراتیک در وسط اروپا  که در هیچ هنجار اخلاقی و قانونی جایی ندارد  و علیه کارکنان مطبوعات آزاد که می‌کوشند تا نفس، صدای رنج، مقاومت و مبارزه برای هستی یک مردم باشند، صورت گرفت را محکوم می‌کنیم.

شرم‌آور است که بلژیک ارزش‌هایی مانند حقوق بشر و آزادی مطبوعات را قربانی معاملات کثیف خود با ترکیه کرد. این حمله به آزادی مردم ما برای دریافت آزادانه اطلاعات است. این حمله به مرکز مطبوعاتی که می‌کوشد صدای آرمان مشروع مردمی ستمدیده در جایی مانند اروپا باشد که مدعی است سنگر حق، قانون، حقوق بشر و دموکراسی است، ضربه و لکه ننگی بر اروپاست که مدعی حامی حقوق بشر است.

نسل‌کشی ارمنیان

امروز سالگرد حمله نسل‌کشی علیه مردم ارمنی در ۲۴ آوریل ۱۹۱۵ است. ما بار دیگر این نسل‌کشی را با نفرت محکوم می‌کنیم. این حمله نسل‌کشی همه جانبه علیه مردم کورد؛ وضعیت کنونی (به‌روز شده) سیاست نسل‌کشی و حمله علیه مردم ارمنی است. ما از همه اقشار جامعه که در برابر نسل‌کشی و قتل‌عام مقاومت و مبارزه می‌کنند می‌خواهیم که مبارزه مشترک خود را علیه نسل‌کشی و حملاتی که دولت ترکیه علیه خلق‌ها انجام می‌دهد گسترش داده و این حملات را خنثی کنند. شما نمی‌توانید توسط همه نیروهایی که در این سیاست‌های کثیف شریک هستند آینده‌ای را بر اساس منافعی که از ریختن خون و نسل‌کشی خلق‌ها به دست می‌آورید بسازید. فرزندان‌تان و انسانیت این را نمی‌پذیرند.

فراخوان برای حساسیت به افکار عمومی دموکراتیک

ما از افکار عمومی دموکراتیک که به دموکراسی، حقوق بشر اعتقاد دارند و به اینکه حاکمیت قانون برتر از منافع کثیف، ریاکارانه و عملگرایانه دولت‌ها است، معتقد هستند، می‌خواهیم که موضع بگیرند. ما همچنین از همه اقشار اجتماعی می‌خواهیم که در برابر گرایش‌های رژیم فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ که با عملیات داخلی و بین‌المللی ترکیه را به بحران‌ها و بن‌بست‌های بزرگ کشانده است، حساس باشند و موضع بگیرند.»