«ما در نوروز امسال آزادی جسمانی رهبر آپو را مطالبه خواهیم کرد»

عضو کمیته تدارکات نوروز فرانکفورت، کرم گوک چنین گفت: «در نوروز امسال، آزادی جسمانی رهبر آپو مطالبه خواهد شد.»

نوروز ۲۰۲۴

در آلمان جشن نوروز امسال در روز ۲۳ مارس در ربستوکپارک (Rebstockpark) واقع در فرانکفورت برگزار خواهد شد. 

عضو کمیته تدارکات نوروز فرانکفورت، کرم گوک بیان داشت که آنان برای زنده نگه‌داشتن نوروز کنش‌های خود را ادامه می‌دهند و درخواست کرد هر کس بجز دعوت رودررو، در شبکه‌های اینترنتی نیز برای مشارکت دیگران را نیز فرابخواند. 

گوک اشاره کرد که برای برگزاری جشن نوروز به دلیل وضعیت جغرافیایی فرانکفورت را انتخابی مناسب دیدند و گفت: «فرانکفورت در مرکز آلمان قرار دارد و شهری است که خود را بدان رساندن آسان است، بجز اینهاهم مشکل پارک وجود ندارد. مکان‌هایی را آماده کرده‌ایم که هزاران دستگاه اتوموبیل و دیگر وسایل می‌توانند در آن به آسانی پارک کنند.» 

گوک اعلام کرد که نوروز امسال از دیگر نوروزها متفاوت‌تر برگزار می‌شود و در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار خواهد شد و اینچنین گفت: «نوروز امسال در چارچوب این کارزار طی مراسمی که در آن آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مطالبه خواهد شد انجام می‌شود. جشن نوروز امسال با شعار(نوروز آزادی است، آزادی تو آزادی ماست) برگزار خواهد شد. 

نوروز برای ما جشنی ملی است. برای همین در زمانی که برای نوروز برنامه‌ریزی می‌کردیم، ما اتحاد ملی را مد نظر داشتیم. ما هنرمندانی که در کوردستان و روسیه زندگی می‌کنند را به کنار یکدیگر آوردیم. در میادین نوروز رنگ کوردستان مشخص خواهد بود.» 

نوروز مقاومت است 

کرم گوک مشخص کرد که نوروز نه تنها یک جشن است، درواقع جشن صیانت از موجودیت خود، قیام در برابر ظلم و جشن رستاخیر است و چنین ادامه داد: «پیامی که در نوروز داده شود هم از جنبه سیاست کرمینالیزه کردن دولت آلمان و هم به سیاست‌های قتل‌عام دولت ترکیه جواب مهمی خواهد بود. ما می‌خواهیم دولت‌های اروپایی مطالبات استاتو و آزادی کوردها را ببینند. ما می‌خواهیم نشان بدهیم که کورد به اندازه یک قرن دیگر در اسارت نخواهند زیست. مبارزه ما تا زمانیکه آزادی ما عملی شود ادامه خواهد داشت.» 

نباید کوردها را قربانی منافع خود کنند 

کرم گوک همچنین بیان کرد که: «بخصوص لازم است دولت آلمان، موضع خود را در ارتباط با مسئله کورد تغییر دهد. باید کوردها را در روابط در میان دولت‌ها قربانی منافع خود نکنند. لازم است در ارتباط با مسئله کورد نه در حدی که دولت ترکیه درخواست می‌کند بلکه با دیدن واقعیت مسئله با دیدگاه رهیافت مسئله بدان نگریسته شود. ما افکار عمومی دمکراتیک و خلق آلمان را نیز به جشن نوروز فرامی‌خوانیم. لازم است از مطالبات مشروع خلق کورد صیانت به عمل آورند. ما کوردها را هم فرا می‌خوانیم که باید برعلیه قتل‌عام فرهنگی و جسمانی در میادین صدای خود را رسا کرده و به همگان برسانیم.»