تصویر

مراد جَیلان: در کنسرت پاریس صدای رهبر آپو خواهیم بود

مراد جیلان، عضو شورای ریاست مشترک ک‌ج‌دک-اروپا با فراخوان برای شرکت در کنسرت همبستگی که ساعت ۱۶:۰۰ امروز در پاریس برگزار می‌شود، گفت: «ما در این کنسرت صدای رهبر آپو، خلق کورد و گریلاهای آزادی خواهیم بود.»

کنسرت در پاریس

مراد جَیلان، عضو شورای ریاست مشترک ک‌ج‌دک-اروپا، خواستار شرکت در کنسرت همبستگی شد که امروز (۱۹ اکتبر) در ساعت ۱۶:۰۰ در پاریس، پایتخت فرانسه در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار می‌شود.

جیلان با تاکید بر اینکه این کنسرت که در آن هنرمندانی چون خلیل خَمگین، حَکیم سَفکان، هوزان جومرد، فرمِسک، ماوس و حکیم، رادولف بورگَر و صوفیان سعیدی و مهدی حداب در آن شرکت خواهند کرد، بسیار حائز اهمیت است، گفت: «این کنسرت همچنین پایه و اساس راهپیمایی برای آزادی جسمانی رهبر آپو که در تاریخ ۱۶ نوامبر در کلنِ آلمان برگزار خواهد شد را نیز تشکیل می‌دهد.

همانطور که مشارکت عمومی در کارزار، آزادی ماندلا را تضمین کرد، این کنسرت نیز برای ما چنین اهمیتی دارد. حمایت بین‌المللی از آزادی جسمانی رهبر آپو و موقعیت سیاسی کوردستان در برابر توطئه بین‌المللی مقدس است. ما معتقدیم که حمایت از کارزار 'آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل دموکراتیک برای مسئله کورد'، معاملات کثیف قدرت‌های بین‌المللی را خنثی کرده و موفقیت این کارزار را تضمین می‌کند. مردم کورد و دوستانشان تا موفقیت این کارزار به مبارزه مصمم خود ادامه خواهند داد.

این کنسرت برای ما یک عمل مقدس است، صدای آزادی، مقاومت و رهبر آپو است. ما در کنسرت اکسپو پاریس مونتروی، صدای رهبر آپو، خلق کورد و گریلاهای آزادی خواهیم بود. فردا ساعت ۱۶:۰۰ سالن کنسرت و اطرافش را به میدان قیام تبدیل کنیم.»