تصویر

مراسم بزرگداشت سورو خزگینوس در آرائو

مراسم بزرگداشتی برای سورو خزگینوس (آزاد یاندی) که در ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۲ در گاره به شهادت رسید در مرکز فرهنگی کوردی دموکراتیک آرائو در لنزبورگ سوئیس برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهید

در مراسم بزرگداشتی که توسط کوماو (KOMAW) به مناسبت شهادت سورو خزگینوس برگزار شد علاوه بر خانواده سورو خانواده‌های شهدا و کوردستانیان زیادی در مراسم حضور یافتند.

مراسم بزرگداشتی که توسط کوماو به مناسبت شهادت سورو خزگینوس برگزار شد با یک دقیقه سکوت برای شهدا آغاز شد. فیدان کارتال‌کانات به نمایندگی از کوماو با بیان اینکه حرف زدن در مورد شهدا دشوار است و گفت: «ما یاد و خاطره یک شهید دیگر را گرامی می‌داریم. ما باید مبارزه‌ای را که برای آن جان خود را فدا کردند درک کنیم و از آرمان‌هایشان صیانت کنیم. شهدا افتخار ما هستند با احترام به یاد آنها تعظیم می‌کنم.»

نجم‌الدین اَر همچنین در مراسم بزرگداشت به نمایندگی از کمیسیون خانواده‌های شهدای مجلس شهید محمد تونچ در آرائو سخنرانی کرد. اَر در سخنان خود با بیان اینکه به یمن شهدا به این مرحله رسیده‌ایم افزود: «شهدای ما با جانفشانی خود مبارزه را به این مرحله رساندند. برای آرمان‌هایشان شهید شدند. نشانه تعهد ما به آنها تعهد ما به آرمان‌های آنهاست.»

دَورین آتلی نیز به نمایندگی از خانواده شهید سورو خزگینوس سخنرانی کرد. او به عنوان یک خانواده با تاکید بر اینکه سورو نه اولین و نه آخرین شهید خانواده است، گفت: «سورو نه اولین و نه آخرین شهید خانواده است. او برای آرمان‌های خود در این مبارزه شرکت کرد و در این راه به شهادت رسید. ما به عنوان یک خانواده به شهدا افتخار می‌ورزیم. ما هرگز پرچم مبارزه را که شهدایمان برای ما بجا گذاشته‌اند زمین نخواهیم گذاشت. او شهید مردم کورد است. به مردم کورد تسلیت می‌گویم.»

صدیق باتور، سیاستمدار کورد نیز که در مراسم بزرگداشت شرکت کرده بود، برای حضار سخنرانی کرد. باتور با بیان اینکه شهدا حقیقت را تجربه می‌کنند، گفت: «شهدا کسانی هستند که به حقیقت می‌رسند. رهبر آپو در ارزیابی خود از شهادت شهید زیلان واقعیت شهادت را آشکار کرد. به همین دلیل برخورد ما با شهدا باید بر این اساس باشد. بزرگداشت شهدا چیزی نیست که فقط با یک روز اتفاق بیفتد. در حالی که یاد و خاطره شهدای خود را گرامی می‌داریم، هدف اصلی ما صیانت از آرمان‌های آنها خواهد بود. همکاران و مزدوران در شهادت شهدای اخیر ما دست دارند. این وضعیت دردناکی برای کوردها است. هم دولت اشغالگر ترکیه و هم خانواده بارزانی همکار و مزدور همه‌جانبه حمله می‌کنند. گریلاها در یک مقاومت فوق‌العاده قرار دارند. ما کسانی که در اروپا زندگی می‌کنیم باید در هر میدانی جای خود را در مقاومت بگیریم. ما باید تمرینی معادل این مقاومت داشته باشیم. شهدا افتخار ما هستند. شهیدان نمی‌میرند.»

این بزرگداشت پس از پخش ویدئویی راجب به حیات مبارزاتی سورو خزگینوس با سردادن شعار «شهیدان نمی‌میرند» به پایان رسید.