مراسم‌های جشن ۴ آوریل‌: امروز زادروز خلق کورد است

زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان در تمام مناطق جهان جشن گرفته می‌شود.

مراسم‌های جشن ۴آوریل

۷۵مین زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در بسیاری از مناطق مختلف جهان جشن گرفته می‌شود.

تورنتو

در مرکز جامعه دمکراتیک کورد در کانادا با مشارکت عده زیادی از زنان،‌ کودکان و میهن‌دوستان مراسم جشن برگزار شد. در مراسم جشن میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای کسانی که روزه گرفته بودند با افطار از آنان پذیرایی به عمل آمد،‌ پس از افطار هم آوازخوانی، رقص و پایکوبی انجام شد.

بوردیاکس

در شهر بوردیاکس فرانسه، زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جشن گرفته شد. در این چارچوب در حیاط ساختمام مرکز جامعه دمکراتیک کورد ‌(ن‌ج‌دک) نهال‌هایی کاشته شد. پس از آن هم با افطار از حاضرین پذیرایی شد.

کالیفرنیا

زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ایالات متحده آمریکا طی مراسم افتتاح نهاد کوردها جشن گرفته شد. نهاد کوردیش کومنیتی سنتر در منطقه سانفرانسیسکو افتتاح شد. حدود ۲۰۰ نفر در این کنش شرکت داشتند.

لندن

در لندن جشن میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شده و گفته شد‌: ‌«برخورد در برابر آزادی رهبر آپو برخورد در برابر آزادی خلق کورد است.»

این کنش از طرف جنبش جوانان انقلابی در بریتانیا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(ت‌ج‌ش) و تکو-ژن انجام شد. با عنوان جنبش جوانان، پلنگ آمد سخنرانی و ابراز نمود که زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان زادروز یک خلق است.

در این کنش در حیاط ساختمان ک‌ج‌ج نهاد کاشته شد.

مارسی

در شهر مارسی با پیشاهنگی ت‌ج‌ش یک کاروان از خودروها آماده شده و ۴آوریل را جشن گرفتند. در کوچه و خیابان‌های مارسی جوانان با این کاروان حرکت کرده و با مشعل‌ها یک مراسم جشن را انجام دادند.

آنتویرپن

۴آوریل در شهر آنتویرپن در بلژیک با پیشگامی ت‌ج‌ش و تکو-ژن جشن گرفته شد.

جوانان زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را جشن گرفتند و برای حاضریت یک مستند را نیز پخش کردند.

بییل

در شهر بییل واقع در کشور سوئیس جوانان ت‌ج‌ش و تکو-ژن و اعضای مجلس کل جمعیت فرهنگ کورد، ۴آوریل را جشن گرفتند. در این جشن یک مستند در ارتباط با حیات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به نمایش در‌آمد.

هیلدیسهیم

در شهر هیلدیسهیم واقع در کشور آلمان در مرکز جامعه دمکراتیک کورد ۴آوریل جشن گرفته شد.