خبرمهم

مرحله دوم کارزار آزادی برای عبدالله اوجالان راه‌اندازی شد

مرحله دوم کارزار جهانی که از ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ با مطالبه آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد آغاز شده بود، راه‌اندازی شد.

مرحله دوم این کارزار در یک کنفرانس مطبوعاتی که در شهر کلن آلمان برگزار شد، توسط سخنگویان این کارزار متشکل از سازمان‌های کورد، گروه‌های چپ ترک و دوستان خلق کورد اعلام شد.

مرحله اول این کارزار در ۱۰ اکتبر توسط دوستان مردم کورد در کنفرانس‌های مطبوعاتی و کنش‌های مختلف که در بیش از ۱۰۰ شهر برگزار شد، اعلام گردید.

کنش‌ها و کمپین‌ها از ابتدای این کارزار تا به حال بطور بی‌وقفه انجام شده است. علاوه بر راهپیمایی‌ها، از همه جا در چارچوب کمپین برای ارسال ۱۰۰ هزار کارت به امرالی، کارت ارسال شد.

در حالی که راهپیمایی عظیمی در کلن در چارچوب همین کارزار برگزار شد، اعتصاب غذا در زندان‌ها و تحصن‌های عدالت با همین مطالبه برگزار می‌شود.

در حالی که شرکت‌کنندگانی از اسکاتلند و آمریکا در این بیانیه مطبوعاتی حضور داشتند، عنوان شد که مرحله دوم که از اول مارس آغاز شده است تا اول ماه می، روز جهانی کارگر و زحمتکشان ادامه خواهد داشت.

در بیانیه مطبوعاتی که به زبان‌های کوردی، ترکی، انگلیسی و آلمانی منتشر شد، آمده است که هشتم مارس آینده روز جهانی زنان زحمتکش، چهارم آوریل سالروز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است و روز اول ماه می با محوریت این کارزار برگزار خواهد شد.

تاکید شد که در راهپیمایی‌هایی که با شرکت صدها هزار نفر برگزار می‌شود، خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان می‌شوند و دولت ترکیه مجبور به گشودن دروازه امرالی خواهد شد.

در این بیانیه مطبوعاتی خواستار رفع انزوا، لغو نظام شکنجه امرالی، آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به عنوان مذاکره‌کننده اصلی در حل مسئله کورد و پایان دادن به ظلم و ستم علیه مردم کورد شد.

در مرحله دوم این کارزار، اعلام شد که اعتراضات در مقابل کمیته پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی) برگزار خواهد شد.

در بیانیه مطبوعاتی، از دولت آلمان بطور ویژه خواسته شد تا به همکاری خود با دولت ترکیه پایان دهد.