مسافران آزادی در هایلدلبرگ یاد شهدا را گرامی داشتند

جوانان عازم «سفر آزادی» که از مانهایم به راه افتادند، به هایلدلبرگ رسیدند و در آنجا مراسم یادبودی برگزار کردند.

اولین روز از فعالیت «راهپیمایی آزادی» پس از ۱۵ کیلومتر راهپیمایی به پایان رسید. صدها جوان در این مراسم شرکت کردند.

در این مراسم کارت پستال‌هایی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ارسال شد.

در هایلدلبرگ مراسم یادبود شهدای انقلاب کوردستان برگزار شد.

سخنگوی مشترک کوماو گفت: «جوانان کورد باید برای آزادی عبدالله اوجالان مبارزه کنند. ما زندگی بدون رهبر آپو را نمی‌پذیریم. ما از همه خلق کورد و جوانان کورد می‌خواهیم به راهپیمایی بزرگ ۱۷ فوریه که در شهر کلن برگزار می‌شود، بپیوندند.»

گلستان آتش که خواهر یکی از ۵ گریلا که در ۱۸ جولای ۲۰۲۲ در زاپ به شهادت رسیدند، { سحر دنیز (خدیجه آتش)} است، درباره پیوستن خواهرش به صفوف پ‌ک‌ک صحبت کرد.

پدر گریلای ه‌پ‌گ تولهلدان تکمان (ییلماز اوزون) نیز که در ۱۵ سپتامبر در سیرت به شهادت رسید و استخوان‌هایش پس از ۳ سال در جعبه‌ای به خانواده او تحویل داده شد، از این شهید یاد کرد و گفت: «تا زمانی که خلق کورد آزاد نشوند، هیچ کس آزاد نخواهد بود. به همین دلیل باید تا آخر مبارزه کنیم.»

آخرین سخنرانی از طرف تَکوژن انجام شد و گفته شد: «شهدا معنا و حقیقت زندگی را به ما نشان می‌دهند. ما باید این را خوب بفهمیم و با آن زندگی کنیم. ما باید در همه مبارزات شرکت کنیم و آزادی جسمانی رهبر آپو را محقق کنیم. همه جوانان کورد باید به نقش پیشاهنگی خود عمل کنند و این را وظیفه خود بدانند.»

پس از پایان سخنرانی‌ها، فیلمی به یاد روناهی و بریوان که در سال ۱۹۹۴ علیه توطئه بین‌المللی در مانهایم بدن خود را به آتش کشیدند، پخش شد.