نشست‌های مردمی با حضور وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در سوئیس برگزار شد

نشست‌های مردمی با حضور وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سیاستمداران در شهرهای سوئیس برگزار شد.

نشست‌های مردمی در شهرهای زوریخ، بازل و لوزان سوئیس با دستور کار انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار شد.

زوریخ

نشست عمومی با حضور راضیه اوزتورک، وکیل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و کمال آکتاش سیاستمدار در مرکز جامعه دموکراتیک کورد در زوریخ برگزار شد.

راضیه اوزتورک، وکیل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در این دیدار، انزوای ۲۵ ساله امرالی، سیستم شکنجه و نسل کشی در امرالی را ارزیابی کرد. اوزتورک با بیان اینکه این وضعیت غیرقابل قبول است، گفت:« ما به وضعیت امرالی نه تنها به عنوان یک سیستم نگاه می‌کنیم، بلکه نزدیک به ۳ سال است که هیچ اطلاعاتی از او دریافت نکرده‌ایم. ما نه تنها از آقای عبدالله اوجالان، بلکه از عمر خیری کونار، حامیلی یلدریم و ویسی آکتاش نیز که آنجا هستند، نمی‌توانیم اطلاعاتی دریافت کنیم.»

کمال آکتاش، سیاستمدار، واکنش خلق کورد را در روند روما بسیار مهم دانست و گفت: «رهبر آپو قبلاً گفته است که اگر از من اطلاعاتی دریافت نکردید، اجازه ندهید سنگ روی سنگ بند شود. این افرادی که هفته گذشته کلن را به لرزه درآوردند، از رهبری خود را صیانت کردند. کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» که از ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ با پیشاهنگی دوستان مردم کورد آغاز شد، یک گام تاریخی است. همه باید زندگی و مبارزه خود را بر اساس این حرکت پیش ببرند. به عنوان بخشی از این کارزار، در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه در چهار بخش کوردستان، اقدامات اعتراضی برگزار می‌شود. گریلا مقاومت می‌کند، زندانیان مقاومت می‌کنند، مردم مقاومت می‌کنند. ما باید این مقاومت را ادامه دهیم، باید استقامت داشته باشیم.»

جلسه با پرسش و پاسخ ادامه یافت.

لوزان

در همین چارچوب، یک نشست عمومی در لوزان برگزار شد. در این نشست که با حضور وکیل محمود شاکار و موسی فارس اغولاری، سیاستمدار کورد برگزار شد، فارس اغولاری اولین سخنرانی را ایراد کرد.

فارس اغولاری با بیان اینکه کوردها در این روند تنها ماندند، اظهار داشت، در ادامه توطئه بین‌المللی می‌خواهند با جنگ به طور کامل خلق کورد را نابود کنند. فارس اغولاری گفت: «انزوای رهبر آپو ادامه توطئه بین‌المللی است، رهبر آپو با پیش‌بینی‌های خود در ۲۰ سال پیش روندی را که امروز در جریان است نشان داد. ۲۵ سال است که به تنهایی در امرالی است. نهادهای بین‌المللی نیز از توطئه آگاه هستند. حتی کمیته اروپایی برای پیشگیری از شکنجه (CPT) سکوت در برابر شکنجه سیستماتیک دولت ترکیه را ترجیح داد.»

سپس وکیل محمود شاکار نیز صحبت کرد و گفت: «آنها می‌خواهند با روند توطئه جنگ داخلی در ترکیه ایجاد کنند. رهبری برای جلوگیری از چنین وضعیتی مانند سرکوب شورش مبارزه بزرگی انجام داد. رهبری پیش بینی کردند که خطر نسل کشی وجود دارد و برای این امر گام برداشتند. اقدامات آقای عبدالله اوجالان آینده ما را رقم زد. این گام از کشتارهای آینده جلوگیری کرد. هدف اصلی رهبر آپو خنثی کردن توطئه بود. او با مقاومت خود در امرالی این را به تمام دنیا نشان داد. کسی که فضای احیا را ایجاد کرد، رهبری و جنبش آزادی کورد است.»

بازل

نشست عمومی با حضور وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، زلال آیدوغان و چنگیز یورکلی در بازل برگزار شد.