نوروز در ادینبورگ: انزوا شکسته خواهد شد، عبدالله اوجالان آزاد خواهد شد

آتش نوروز در ادینبورگ روشن شد. مادر شهید ی‌پ‌گ جک هلمز نیز به این جشن پیوست و گفت: «من به مبارزات پسرم افتخار می‌کنم.» جوانا چری نماینده پارلمان نیز با بیان اینکه نوروز به آنها امید به آینده می‌دهد، نوروز را تبریک گفت.

نوروز ۲۰۲۴

در شهر ادینبورگ اسکاتلند، جشن نوروز با پیشاهنگی مرکز جامعه دموکراتیک در مقابل ساختمان KCC که از آن به عنوان «منطقه کوردستان» یاد می‌شود، برگزار شد.

 در این جشن، عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، پرچم‌های ی‌پ‌گ، ی‌پ‌ژ، پ‌ی‌د،کژار برافراشته شد. در این جشن مادر جک هولمز که در نیروهای ی‌پ‌گ به شهادت رسید، نمایندگان پارلمان اسکاتلند، اتحادیه‌های کارگری و نمایندگان سازمان‌های اجتماعی غیردولتی نیز حضور داشتند.

از طرف مرکز جامعه کورد در ادینبورگ سخنرانی انجام شد و جشن نوروز را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و کل خلق کورد تبریک گفتند.

 همچنین از طرف انترناسیونالیست ها، MLKP و ژنئولوژی سخنرانی‌هایی انجام شد و گفتند: «انزوا شکسته می‌شود، اوجالان آزاد می‌شود.»

آنجی بلانی، مادر شهید ی‌پ‌گ، جک هلمز، در این جشن سخنرانی کرد و گفت که به مبارزات جک افتخار می‌کند. آنجی بلانی گفت: «پسرم به عنوان یک شهید انترناسیونالیست به مبارزات آزادی پیوست. من به مبارزات پسرم افتخار می‌کنم. من به مردم کورد افتخار می‌کنم. نوروز مبارک.»

 جوآنا چری، نماینده پارلمان حزب ملی اسکاتلند نیز با بیان اینکه خوشحالم که در مراسم نوروز حضور دارم، گفت: «من به عنوان فردی که خواهان استقلال در اسکاتلند هستم، از مبارزات شما حمایت می‌کنم. نوروز برای ما امید به آینده است. نوروز مبارک.»

پس از پایان سخنان گروه زنان کورد، گروه «صدای زندگی» ، هنرمند مروان شان، گروه «چار و یک» و گروه «روژاوا» روی صحنه آمدند و هنر خود را ارائه کردند. همچنین هنرمند روتیندا یتکینر هنر خود را ارائه کرد.

 در جشن نوروز زنان کوردستانی با لباس‌های ملی-محلی خود حضور داشتند.