نوروز در شهرهای دراگویگنان و اسلینگن: آزادی برای رهبر آپو

در مراسم جشن نوروز در شهرهای دراگویگنان و اسلینگن، پیام «آزادی برای رهبر آپو» سرداده شد و به گریلا درود فرستاده شد.

نوروز ۲۰۲۴

راهپیمایی که با پیشاهنگی جوانان انقلابی کوردستان در فرانسه (CKF) در شهر دراگویگنان انجام شد، هزاران نفر با برافراشتن تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، پرچم‌های پ‌ک‌ک و در دست گرفتن مشعل در آن مشارکت کردند.

در این راهپیمایی توده خلق، بی‌وقفه شعارهای «زنده‌باد رهبر آپو»، «بدون رهبری حیات میسر نیست»، «زنده‌باد مقاومت ی‌پ‌گ» و «ژن ژیان آزادی» سرداده می‌شد.

این راهپیمایی که در جلوی پ‌ت‌ت آغاز شد، در مقابل ساختمان شهرداری دراگویگنان به پایان رسید.

قلعه اسلینگن درخشان شد

در شهر اسلینگن آلمان جوانان مشعل به دست در راهپیمایی، نوروز را جشن گرفتند. کوردستانیها و دوستان آنها که تا قلعه اسلینگن راهپیمایی کردند، پیام آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را دادند.

در این مراسم جشن که با پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش) و زنان جوان مبارز (تکوژن) انجام شد، همراه با نواختن دف و سرودن آواز رقص و پایکوبی کردند.

بیانیه‌ای به عنوان کنفدرالیسم جوامع کوردستان در آلمان(کُن-مَد) داده شد که در آن بیان شده بود: «جشن نوروز۲۰۲۴ در حالی برگزار می‌شود که فاشیسم و استعمارگری با جنگی وحشیانه می‌خواهند پاکسازی اتنیکی انجام بدهند» و توجه‌ها را به سیاست‌های اشغالگرانه و جنگی دولت ترکیه معطوف ساختند. در این بیانیه بر علیه سیاست‌های دولت آلمان برعلیه کوردها نارضایتی نشان داده شد.

در بیانیه کُن-مَد اعلام شد که برای تامین شرایط مذاکرات امن با عبدالله اوجالان، آلمان باید ابتکاراتی را در برابر سازمان ملل و اتحادیه اروپا دریافت کند.

این مراسم جشن پس از بیانیه با راهپیمایی به همراه مشعل ادامه داشت و توده خلق  در تمامی کوچه باهنهوف (Bahnhof) راهپیمایی کرد، قلعه شهر اسلینگن به وسلیه مشعل ها درخشان شد.