نوروز در وین و بوردو جشن گرفته شد

مراسم‌هایی برای جشن نوروز در وین اتریش و بوردو فرانسه سازماندهی شد.

فینال مراسمهای نوروزی به پیشاهنگی شورای جامعه‌ی کورد در اتریش و با شعار "با روح مقاومت، پنجاهمین نوروز رهبری خواهد بود" در وین برگزار شد.

خلق کوردستان و دوستانشان که در گاسومتر گرد هم آمده بودند، نوروز را با شور و شوق فراوان برگزار کردند.

خطیب دجله، سیاستمدار کورد در سخنرانی خود در این مراسم تاکید کرد که نیروهای آزادی و دموکراسی با تمام توان برای سرنگونی نظام فاشیستی در انتخابات آینده تلاش خواهند کرد. پس از دجله، لیلا ایمرت، رئیس مشترک نمایندگی حزب دموکراتیک خلق‌ها در آلمان و احمد زیرک، نماینده اتحادیه نیروی دموکراتیک سخنرانی کردند.

ارنست وولر، رئیس پارلمان وین نیز در این مراسم سخنرانی کرد و همبستگی خود را با خلق کوردستان اعلام کرد. از سوی دیگر هارالد تروچ، عضو شورای ملی گفت: وقتی من می‌گویم در هولیر، روژاوا، آمد و ایران همه با هم دموکراسی و آزادی، به این معنی است که دیکتاتورها همراه با اردوغان شکست خورده‌اند.

شوان پرور، شهیربان کوردی، دیلان تاپ، شیار مونزور و کوما دَم در این جشن به روی صحنه رفتند. کوردستانی‌های شرکت‌کننده در مراسم، نوروز را با پایکوبی با شور و شوق جشن گرفتند.

بوردو

جشن نوروز امروز با برگزاری مراسمی در بوردو فرانسه برگزار شد.

رمزی کارتال، رئیس مشترک کنگره خلق که با حضور در مراسمی که با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدای مبارزات آزادی کوردستان آغاز شد، شرکت کرد، با بیان اینکه زمان آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فرا رسیده است، گفت: انتخابات بعدی انتخابات نوروز خواهد بود.

آگرین آزاد، زیلان نار، دنیز اَسمر و هنرمندان محلی در این جشن به روی صحنه رفتند. شرکت‌کنندگان در این جشن اغلب شعارهای «بژی سَروک آپو» و «به سَروک ژیان نابه» سر می‌دادند.