تصویر

OSTA‌: برای آزادی عبدالله اوجالان مبارزه باید ادامه داشته باشد

سندیکای کارگران آراگون ‌(OSTA) در اسپانیا با موضوع ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان» یک نشست تشکیل داده و اشاره کرد که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مبارزه باید ادامه داشته باشد.

بیانیه سندیکا OSTA‌

در شهر آراگون اسپانیا، سندیکای کارگران آراگون ‌(OSTA) بخاطر اولین سالگرد کارزار بین‌المللی آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ در ساختمان این سندیکا یک نشست مطبوعاتی تشکیل داد.

این جلسه با مشارکت اعضای هیئت مدیره این سندیکا عملی شد و تنها دارای یک موضوع اساسی بود. آن نیز کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» بود.

مشارکت کنندگان در این نشست،‌ آفیش‌های کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» را برافراشتند. سکرتر کل روابط بین‌المللی OSTA، پِدرو لَبارا به نام این سندیکا بیانیه داد. در این بیانیه اعلام شده است که میلیون‌ها کورد، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به مثابه نماینده سیاسی خود قبول می‌کنند و خاطر نشان کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان طی توطئه‌ای بین‌المللی به ترکیه تحویل داده شد. پدرو لبارا حمایت سندیکای OSTA از کارزار بین‌المللی «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» را یکبار دیگر بیان کرد.

‌«شرایط در امرالی غیرانسانی است»

پدرو لبارا توجه‌ها را به شرایط غیرانسانی که علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل می‌شود، معطوف داشت و گفت‌: ‌«به شیوه‌ای جدی،‌ حقوق انسانی در آنجا پایمال می‌شود. در ماه فوریه ۲۰۲۴ ما در یک کنفرانس به نام ‌«صلح به کجا می‌رود» در پارلمان اروپا مشارکت کردیم که درباره وضعیت زندانیان سیاسی در ترکیه، به‌ویژه نیز وضعیت رهبر کوردها عبدالله اوجالان بود. همچنین در شهر کلن آلمان در یک تظاهرات بزرگ مشارکت کردیم که برای پایان دادن به انزوای تحمیلی بر رهبر و فیلسوف انقلابی کورد،‌ عبدالله اوجالان برگزار شده بود. اوجالان ۲۵ سال است که در جزیره امرالی زندانی می‌باشد و به همان دلیل در زندان ترکیه بسیاری زندانیان سیاسی وجود دارند. به مثابه OSTA ما در کارزار آزادی برای عبدالله اوجالان و پایان دادن به دشمنی با کوردها مشارکت کردیم و ما مشارکت خود در این کمپین را ادامه خواهیم داد.‌»

نشست این سندیکا با سردادن شعار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان» به پایان رسید.