تصویر

پیام از باسک: عبدالله اوجالان باید برای ایجاد راه‌حل آزاد شود

اتحادیه سندیکاهای کارگری سرزمین باسک (LAB) گفت: «آزادی عبدالله اوجالان کلید یافتن راه‌حلی دموکراتیک برای مسئله کورد است.»

کارزار آزادی

اتحادیه سندیکاهای کارگری سرزمین باسک (LAB) به مناسبت سالگرد توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، به همراه اعضا و مدیران خود پیامی ویدیویی منتشر کرد. اعضا و مدیران LAB که از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان» که تا امروز در سطح جهانی ادامه یافته است، در بالاترین سطح استقبال کرده‌اند، هم پرچم پ‌ک‌ک و هم پوسترها و بنرهای کارزار جهانی را حمل کردند.

کولدو سائنز، سخنگوی روابط بین‌الملل در بیانیه‌ای از طرف LAB گفت: «امروز سالگرد آغاز عملیات توطئه بین‌المللی علیه عبدالله اوجالان است. اگرچه بیش از ۲۶ سال از این عملیات می‌گذرد، اما اوجالان همچنان در شرایط غیرانسانی در زندان امرالی به سر می‌برد، شرایطی که ارتباط وی با دنیای خارج قطع شده، از وضعیت وی اطلاع دریافت نمی‌شود و از زنده بودن یا نبودن او اطلاعی در دست نیست. بنابراین ما به عنوان LAB خواستار آزادی او هستیم و این کار را به دو دلیل انجام می‌دهیم: به دلیل اینکه بازداشت او نقض جدی حقوق بشر است و همچنین آزادی اوجالان کلید حل دموکراتیک مسئله کورد است.»

در ۱۵ فوریه ۲۰۲۳، LAB همراه با ۶ اتحادیه در منطقه باسک، پیشگام کنفرانس مطبوعاتی بود که در چارچوب کارزار آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شد. این اتحادیه همچنین جنبش‌های اتحادیه را در سراسر اسپانیا رهبری کرده است و بسیاری از کنش‌ها، رویدادها و سازمان‌ها را برای تضمین موفقیت این کارزار سازماندهی کرده است.