پیام کنشگران به سی‌پی‌تی

در کنشی اعتراضی که بیش از ۳سال است برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هر هفته در شهر ژنو انجام می‌شود در این هفته نیز فراخوان از میان برداشتن سیستم قتل‌عام امرالی را به نهادهای مسئول دوباره بیان داشته شد.

کنش تحصن در ژنو

در شهر ژنو واقع در کشور سوئیس در چارچوب کارزار ‌«زمان،‌ زمان آزادی است» مورخ ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ تا کنون برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مقابل ساختمان ملل متحد یک کنش‌ تحصن انجام دادند.

کنش این هفته در منطقه ناسیون که ساختمان ملل متحد آن شهر در آنجا قرار دارد و در کنار خیمه‌ای که برپا شده بود انجام شد. این کنش در شخص ساواش پیران ‌‌‌‌‌‌(آیدین آل) که مورخ ۱ آگوست ۲۰۱۶ شهید شد، برای گرامی‌ داشت یاد شهدای آزادی کوردستان با یک دقیقه سکوت آغاز شد.

به عنوان کمیته این کنش، ویسل دالگیچ سخنرانی کرد و اعلام کرد که بیش از ۳ سال می‌شود که از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که ۲۶ سال است انزوای دشوار و سیستمی قتل‌عام امرالی بر او تحمیل می‌شود،‌ هیچ آگاهی بدست نمی‌آید. دالگیچ توجه‌ها را به کارزار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل برای مسئله کوردستان» معطوف داشت، که از ۷ ماه قبل آغاز شده است. دالگیچ اشاره کرد که جامعه جهانی که ازکارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صیانت می‌نماید،‌ در اصل با این کار خود از پارادایم کنفدرالیسم دمکراتیک صیانت به عمل می‌آورند.

دالگیچ گفت‌: ‌«ما به این مناسبت یکبار دیگر کمیته منع شکنجه در اروپا ‌(سی‌پی‌تی)، سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای مسئول را فرا می‌خوانیم که برای از میان برداشتن انزوای امرالی،‌ به وظایف و مسئولیت خود هرچه زودتر عمل کنند. تا زمانیکه آزادی رهبر آپو علمی شود ما مبارزه خود را ادامه خواهیم داد.‌»

پس از سخنرانی کنش تحصن ادامه یافت.