راهپیمایان آزادی کنفرانس رهبری را برگزار کردند

راهپیمایی‌های آزادی که در سه مرکز اروپا آغاز شده بود، روز ۱۵ فوریه در شهر استراسبورگ فرانسه با انجام تجمع و راهپیمایی به پایان رسید. راهپیمایان پس از یک روز، «کنفرانس رهبری» را برگزار کردند.

راهپیمایی آزادی پاریس برای جلب توجه به توطئه‌ی بین‌المللی ۲۵ ساله‌ با شرکت ۲۵ نفره به مدت ۲۵ روز طول کشید، جوانان کورد در شهر مانهایم آلمان از ۱۰ فوریه، ۲۰۰ انترناسیونالیست از ۱۳ کشور در بازل سوئیس به راهپیمایی پرداختند، در شهر استراسبورگ فرانسه به پایان رسید.

راهپیمایان که به استراسبورگ رسیده بودند در این شهر به راهپیمایی پرداختند. شعار سردادند و درباره‌ی‌ انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و توطئه‌ی ۱۵ فوریه افکار عمومی را مطلع گردند.

حکومت حزب عدالت و توسعه-حزب حرکت ملی محکوم شدند، این راهپیمایی در مقابل شورای اروپا به پایان رسید.

تجمع برگزار شد و توطئه‌ی بین‌المللی را محکوم کردند.

در سخنرانی‌ها به این اشاره شد که مدرنیته‌ی سرمایه‌داری ‌تهدیدی جدی علیه زندگی تمامی موجودات زنده محسوب می‌شود و به اهمیت پارادایم اکولوژی و‌آزادی زن و مدرنیته‌ی دمکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره شد.

راهپیمایان آزادی در ۱۶ فوریه «کنفرانس رهبری» را برگزار کردند.

میدیا بوتان عضو ت‌ژ‌ک-آ به مبارزات خلق کورد و زنان علیه توطئه اشاره نمود.

میدیا بوتان به اعصاب غذای زندانیان اشاره کرد و اعلام نمود تا آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مبارزه ادامه خواهد داشت.

زلفو بینگول به مرحلەی آغازین توطئه‌ی بین‌المللی و استقرار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در رم اشاره کرد.

در ادامه وی گفت: «در رم انترناسیونالیست‌ها به مدت ۱۰ روز حلقه‌ای آتشین را به دور رهبری ایجاد کردند. خلق رم اتحاد عظیمی را با خلق کورد از خود نشان داد. ۱۰ روز انترناسیونالیست‌ها در کنار خلق کورد در رم علیه توطئه ایستادگی کردند. استقبال گرمی انجام دادند و به فعالیت پرداختند.»

بینگول اعلام کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفته است: «خلق اروپا در حال حاضر ما را درک نمی‌کند. اما جوانانشان بهتر ما را درک می‌کنند.» در ادامه تاکید نمود، شرکت انترناسیونالیست‌ها در راهپیمایی آزادی و به شهادت رسیدنشان در روژآوا ثابت کننده‌ی این حقیقت است.

در بخش دوم این کنفرانس، عمر گونش وکیل دفتر حقوقی سده به صورت مهمان شرکت خواهد کرد. قرار است در مورد روز قبل از توطئه و اداره‌ی سیستم شکنجه‌ی امرالی و گسترش شکنجه‌ی سیستماتیک سخن بگویید، همچنین در مورد این‌که چگونه دولت ترکیه از طریق انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، حقوق بین‌المللی و‌‌ قانون اساسی را نقض می‌کند، بە سخنرانی خواهد پرداخت.