راهپیمایی جوانان برای عبدالله اوجالان در زوریخ

به پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی و زنان مبارز جوان، برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در زوریخ راهپیمایی برگزار شد.

جنبش‌های جوانان انقلابی در اروپا؛ جنبش جوانان انقلابی (ت.ج.ش) و زنان مبارز جوان (تکوژن) راهپیمایی را برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در زوریخ سوئیس به عنوان بخشی از کمپین "به جنگ آزادی بپیوندید" ترتیب دادند.

سلما سورَر، رئیس مشترک شورای دموکراتیک کوردها در سوئیس(CDK-S) ، به نمایندگی از کوردهایی که در میدان هلوتیاپلازت گرد هم آمده بودند، سخنرانی کرد.

سلما سورَر که سخنرانی خود را با تبریک گفتن میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز کرد، گفت: به عنوان خلق کورد، به ویژه جوانان و زنان کورد، امروز اینجا هستیم تا آزادی رهبر خود را فریاد بزنیم. ۲۵ ماه است که از رهبرمان خبری نداریم، از یک طرف میلیون‌ها نفر از خلقی که ارادت خود را به رهبری ابراز داشتند به میدان‌ها آمدند و گفتند؛ «رهبری آزاد، کوردستان آزاد»، سال ۲۰۲۳ سال آزادی رهبر ما و کوردستان خواهد بود.

جوانان همیشه برای رهبری در حال عملیات خواهند بود

یوسف تایفور، سخنگوی اروپایی جنبش جوانان انقلابی به نمایندگی از سازمان‌های جوانان سخنرانی کرد. تایفور با تاکید بر اینکه دو سال است که از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اطلاعی در دست نیست، خواستار حساس شد. تایفور گفت: رهبر آپو ۲۴ سال است که تحت انزوای شدید در زندان امرالی نگهداری می‌شود. ما دو سال است که از رهبریمان اطلاعی نداریم. این واقعیت که کمیته پیشگیری از شکنجه (سی.پی.تی) شورای اروپا گزارش خود را در مورد بازدید خود به امرالی اعلام نکرد و با رهبر ما دیدار نکرد، نگرانی ما را بیشتر کرده است. این واقعیت که جنبش ما نیز نوروز ۲۰۲۳ را به رهبر آپو تقدیم نمود، یک بار دیگر به ما نشان داد که چه در کوردستان و چه در اروپا باید فوراً آزادی فیزیکی رهبر آپو تضمین شود. در این روند داغ که خلق کورد بیش از هر زمان دیگری به پیروزی نزدیک شده‌اند، هر جوان شریف کورد باید جانشین کاوه آهنگر باشد. وقت آن فرا رسیده است که جوانان دلیر و شریف کورد مناطق مقاومت را با روحیه بسیج پر کنند. تا زمانی که آزادی جسمانی رهبرمان تامین نشود، اقدامات خود را افزایش خواهیم داد.

پس از پایان سخنرانی، جمعیت با شعارهایی به راهپیمایی پرداختند و در مرکز شهر زوریخ زیر بارندگی شدید راهپیمایی انجام دادند. این اقدام با سر دادن شعار"بژی سَروک آپو" به پایان رسید.