رمان تصویری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«آزادی پیروز خواهد شد» در برلین معرفی شد.

در ۷۵مین سالرزو میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در برلین رمان تصویری ‌‌‌‌‌‌‌«آزادی پیروز خواهد شد» معرفی شد. در این کنش اعلام شد که باید رهبر خلق کورد آزاد شود.

کنش ۴آوریل و معرفی رمان تصویری

کتاب ‌«‌(آزادی پیروز خواهد شد)» که از سوری شان میشل ویلسون نوشته شده است و از طرف کیکو نقاشی شده است،‌ در برلین معرفی شد. در این رمان تصویری از دوران کودکی و جوانانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان،‌ روزهای امرالی و کنفدرالیسم دمکراتیک،‌ افکار رهبر خلق کورد در ارتباط با آزادی زنان در آن جای گرفته است. این رمان تصویری در ۷۵مین زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معرفی شد. نویسنده شان میشل ویلسون. از نمایندگی اروپا، سن مارتین اندرسن. از نمایندگی چاپخانه اونراست، جورن اسیگ-گوتشمیدت. از انتشارات پ‌م پرس، کایروس آندریژ گروباکیک. از ابتکار عمل آزادی بین المللی برای اوجالان،‌ ریمایر هیدیر. سیاستمدارن کورد خطیب دجله،‌ دیلک اوجالان و از انتشارات میمان،‌ حسن کانی‌رش به مثابه سخنوران در این مراسم شرکت کردند.

مراسم با نمایش‌های فرهنگی آغاز شد. استلا اشمیدت که به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم شرکت جوید،‌ یک پیام فرستاد. مدراتور چنین گفت‌‌: ‌«عبدالله اوجالان حیات خود را فدای انقلاب کرد. پ‌ک‌ک را بنا نهاد. نظریات اوجالان در ارتباط با دمکراسی، برای حیاتی بهتر است. این مراسمی مهم است.»

سپس به عنوان ابتکار عمل بین المللی آزادی برای اوجالان،‌ ریمایر هیدیر در سخنان خود به زبان انگلیسی از دشواری‌هایی که برای آماده ساختن کتاب روبرو شدند بحث به میان آورد. هیدیر از اهمیت ۴‌آوریل بحث نمود و بیان داشت‌: ژن‌ ژیان آزادی فکر اوست. فکر او از کوردستان به تمام جهان اشاعه یافته است.‌‌‌»

کارزار آزادی لازم است به پیروزی برسد

دکتر ریمایر هیدیر توجه‌ها را به هویت استلا اشمیدت معطوف داشت که در مقطع آماده کردن کتاب نقش داشته و مشخص کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:

‌«هنوز کتاب نه نوشته شده بود و نه نقاشی شده بود. اما برای آماده کردن این کتاب یک ایده داشتیم. استلا در سال ۱۹۸۵ میلادی حسین چلبی او را معرفی کرده بود. در داخل هیئتی بین‌المللی ابتدایی جای گرفت که برای دیدار با عبدالله اوجالان به لبنان رفتند. برای آزادی کوردها و اوجالان مبارزه می‌کند. به مثابه یک هدیه تولد این کتاب در دستان ماست. کارزار آزادی برای اوجالان که در نوروز به مرحله دومین خود گذار کرد، لازم است به پیروزی برسد و انزوای تحمیلی را به پایان برساند.

سیاستمدار کورد خطیب دجله نیز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تبریک گفت و بیان داشت‌‌‌‌‌‌: ‌«در ۳۱ مارس ما پیروزی بزرگی را بدست آوردیم ما به هرکسی که برای این پیروزی رنج داده را تبریک می‌گوییم.»

خطیب دجله ابراز داشت که دولت ترکیه برای بدون استاتو گذاشتن و مستعمره کردند کوردستان سیاست‌هایی را به اجرا می‌گذارد و اشاره کرد که اشغالگران نمی‌توانند قیام عبدالله اوجالان را سرکوب کنند.

عبدالله اوجالان برای تمام جوامع سرچشمه امید است

کنشگر سیاسی، استلا اشمیدت بدلیل بیماری نتوانست در این مراسم شرکت کند. اشمیدت در پیام خود این موارد را بیان داشت‌: ‌«اوجالان نه تنها برای کوردها بلکه برای تمام جوامع سرچشمه امید است.»

نویسنده رمان تصویری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌«آزادی پیروز خواهد شد»، شان میشل ویلسون بخشی از کتاب را قرائت کرد.

از چاپخانه اونراست، جورن اسیگ-گوتشمیدت که نسخه آلمانی رمان تصویری «آزادی پیروز خواهد شد» را چاپ کرده است، گفت‌: ‌«آزادی اوجالان برای ما مهم است. به این مناسبت ما ۷۵مین زادروز او را جشن می‌گیریم. باید هر چه زودتر اوجالان آزاد شود.»

سیاستمدار کورد، دیلک اوجالان نیز چنین گفت‌: ‌«عبدالله اوجالان از کودکی خود آغاز نموده و از وضعیتزنان در داخل جامعه بحث می‌کند. اولین معلم او مادرش عویش است. هر چیز را از مادر خود می‌آموزد. داستان مادر عویش مقاومت چندهزار ساله زنان را به یاد می‌آورد.»

عبدالله اوجالان یک مداخله صحیح در تاریخ صورت داد

دانشمند، آندریژ گروباکیک که نسخه انگلیسی این کتاب را چاپ کرده است،‌ چنین گفت‌: ‌«به او می‌گویند تروریست، اما من در کمال حیرت می‌گویم چیزهایی که او نوشته تاریخ را به ما نشان می‌دهد. اوجالان یک مداخله صحیح در تاریخ صورت داد. اوجالان برای جوامع دمکراتیک بسیار مهم است، باری مدرنیته دمکراتیک مهم است.»

از چاپخانه میمان‌‌‌، حسن کانی‌رش بیان داشت‌: ‌«رهبر آپو می‌گفت، مانیفست من در کجا باشد من آنجا هستم. رهبر آپو از دو جامعه بحث به میان آورد،‌ یکی جامعه‌ای همراه دولت و دیگری جامعه‌ای بدون دولت. پارادایم او پارادیگمای آزادیخواهی اجتماعی، زنان و اکولوژی است.»

مارتینا آندرسن اکه از ایرلند در این مراسم «آزادی پیروز خواهد شد» مشارکت کرد،‌ گفت‌: «حیات او برای ما سرچشمه الهام است. افکار اوجالان در ارتباط با کنفدرالیسم دمکراتیک و آزادی زنان،‌ در روژاوا زنده شد.»

پس از آوازخوانی توسط روتیندا و اجرای موسیقی،‌ مراسم معرفی کتاب با رقص به پایان رسید.