روز ۴ آوریل در ارمنستان جشن گرفته شد

اتحاد زنان آزاد،‌ در مرکز جامعه ایروان،‌ زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان را جشن گرفتند‌‌‌‌.

جشن ۴ آوریل

این مراسم جشن با سخنرانی‌هایی در ارتباط با معنا و اهمیت این روز آغاز شد. عضو اتحاد زنان آزاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سیران جلات در سخنرانی خود چنین گفت‌: ‌«امروز تنها زادروز رهبر عبدالله اوجالان نیست، بلکه زادروز خلق کورد و کوردستان نیز می‌باشد. میلاد رهبر آپو برای ما حیاتی نوین را آفرید. بخصوص برای زنان. به یمن فکر و فلسفه رهبر آپو ما به مثابه زنان دوباره خود را شناختیم. ما این روز معنادار و مهم را در ابتدا به رهبر آپو،‌ تمام زنان انقلابی،‌ مقاومتگر و مبارز تبریک می‌گویم، کسانی‌که در زندان‌ها مقاومت می‌کنند و به تمام خلق کورد تبریک می‌گوییم.»

نماینده مجلس، کنیاس هسینو در این مراسم سخنرانی کرده و چنین گفت‌: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌«ما به وجود رهبری اینچنین خوشحالیم. رهبر آپو رهبر خلق کورد است. فلسفه رهبر آپو برای خلق کورد راه مقاومت و قیام است. وجود رهبر آپو برای خلق کورد یک فرصت و شرافت است. به همین دلیل ما می‌گوییم زنده‌باد رهبر ملی ما رهبر آپو.‌‌‌‌‌‌‌»

در باغچه رهبری نهال کاشته شد

مادر شهید مراد کوبار و پدر شهید روکن میلو کالاشیان در زمان کاشتن نهال‌ها،‌ احساس‌ و درخواست‌های خود را بیان داشتند و گفتند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ‌«امروز ما برای رهبر آپو گردهم آمده‌ایم،‌ ما آزادی رهبری خود را می‌خواهیم. امروز روز مادران است، روز رهبر آپو است. زادروز تمام خلق ما و به ویژه رهبر آپو مبارک باشد. زنده‌باد رهبر آپو.»

پس از سخنرانی‌ها همراه با آهنگ‌های هنرمند زاگرس روژهلات،‌ رقص و پایکوبی اجرا شد. کودکان اشعاری که برای میلاد رهبر آپو نوشته بودند را خواندند.

در این کنش بی‌وقفه شعارهای ‌‌‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«ژن ژیان آزادی» و ‌«بدون رهبر حیات میسر نیست» سرداده شد.