رئیس گروه Die Linke: شرکت در راهپیمایی ۱۷ فوریه بسیار مهم است

جانسو اوزدمیر، رئیس گروه Die Linke پارلمان ایالت هامبورگ، شرکت در راهپیمایی مرکزی کلن در ۱۷ فوریه را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: «ترکیه به بن‌بست رسیده است. کلید این کار هم فقط آقای عبدالله اوجالان است.»

جانسو اوزدمیر با بیان اینکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فردی است که میلیون‌ها نفر به صحبت‌هایش گوش می‌دهند، گفت: «به همین دلیل راهپیمایی ۱۷ فوریه بسیار مهم است. اکنون ترکیه در وضعیت دشواری قرار دارد و کلید حل این مسئله نیز فقط آقای عبدالله اوجالان است. دولت ترکیه این را می‌داند و آلمان هم این را می‌داند. بنابراین، مشارکت قوی وجود خواهد داشت.»

ما درک می‌کنیم که چرا آنها می‌خواهند عبدالله اوجالان را ساکت کنند

جانسو اوزدمیر با یادآوری اینکه عبدالله اوجالان ۲۵ سال است در انزوا بوده است، گفت:« وقتی به روژاوا، به انقلاب آنجا، به ساختن جامعه آنجا توجه می‌کنیم، بازسازی را می‌بینیم و می‌فهمیم که چرا چنین تلاشی علیه عبدالله اوجالان انجام می‌شود. چنین تلاشی نقض حقوق بشر است. ما درک می‌کنیم که چرا می‌خواهند او را ساکت کنند.»

جانسو اوزدمیر از تلاش برای جلوگیری از گسترش ایده کنفدرالیسم دموکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خبر داد و گفت: «چون می‌بینند حتی قرار دادن پ‌ک‌ک در لیست ترور نمی‌تواند مانع گسترش تاثیر آن بر مردم شود. جامعه آلمان مانند دولتش فکر نمی‌کند. در آنجا حمایت قوی وجود دارد، وقتی به همه مردم جهان توجه می‌کنیم، می‌بینیم که عبدالله اوجالان به عنوان یک فیلسوف پذیرفته شده است.»

سی‌پی‌تی به وظایف خود عمل نمی‌کند

جانسو اوزدمیر با اشاره به اینکه سی‌پی‌تی مجرم است و وظیفه خود را انجام نمی‌دهد، گفت: «ما در مورد وضعیت وخیم سلامتی آقای اوجالان صحبت می‌کنیم، ما روی انزوا و نقض حقوق بشر تمرکز می‌کنیم، اما سی‌پی‌تی سکوت می‌کند. و آن به این دلیل است که توجه میلیون‌ها نفر در جهان به آقای عبدالله اوجالان است بنابراین آنها تلاش می‌کنند از این امر جلوگیری کنند. به همین دلیل راهپیمایی که در ۱۷ فوریه برگزار می‌شود بسیار مهم است.این اقدام بسیار مهم است.چون در ترکیه شاهد هستیم که یک بن‌بست وجود دارد و کلید آن فقط آقای عبدالله اوجالان است. دولت ترکیه این را می‌داند و آلمان هم این را می‌داند. به همین دلیل مشارکت قوی وجود خواهد داشت.»

جانسو اوزدمیر به سیاست‌های جرم‌انگاری که در آلمان علیه جامعه کورد در حال انجام است، اشاره کرد و گفت: «سیاستمداران کورد در آلمان بدون هیچ اتهامی محاکمه می‌شوند. در مقابل این، گروه‌هایی مانند DITIB و Milli Goruş به راحتی عمل می‌کنند.» جانسو اوزدمیر خاطرنشان کرد که آلمان یک سیاست ریاکارانه را هم در داخل و هم در خارج اجرا می‌کند.

جانسو اوزدمیر با بیان اینکه آلمان با تسلیحات نظامی خود از دولت ترکیه حمایت می‌کند، گفت: «این سلاح‌ها کجا استفاده می‌شود

«دولت آلمان به خوبی می‌داند که این سلاح‌ها به ویژه در روژاوا استفاده می‌شود. ما در جریان روند عفرین شاهد آن بودیم. آنها با تانک‌های آلمانی وارد عفرین شدند و آنجا قتل‌عام کردند.»