سازمان‌های ایزدی در اروپا خواستار شرکت در راهپیمایی در کلن شدند

سازمان‌های جامعه ایزدی در اروپا خواستار شرکت در راهپیمایی روز ۱۷ فوریه در کلن شده‌اند که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار می‌شود.

از طرف سازمان‌ها؛ چتر شورای زنان ایزدی (SMJÊ)، حزب آزادی و دموکراسی ایزدی‌ها (پاده)، مرکز اتحادیه انجمن‌های ایزدی‌ها (ناو-یک)، اتحاد ایزدی‌ها سوریه (هِس)، همبستگی جوانان ایزدی (هجه) مرکز فرهنگ ایزدی (نچه)، شورای هماهنگی جامعه ایزدی در اروپا بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای بیانیه، توطئه ۱۵ فوریه محکوم شد و گفته شد: «هدف از این توطئه تاریک کردن روز کورد و کوردستان بود. دشمنان فاشیست امیدوار بودند که قیام بیست و نهم خلق کورد که توسط رهبر آپو رهبری می‌شد، مانند قیام‌های دیگر شکست بخورد. آنها فلسفه رهبر آپو را که در سراسر جهان گسترش یافته و همه کوردها را هوشیار کرده است را در نظر نگرفتند.آنها می‌خواستند شخصیت رهبر آپو، کوردها و کوردستان را تسخیر کنند. اما قدرت مردم ما، عملیات مبارزان آزادی و ده‌ها میهن‌دوست وفادارکه برای محکومیت این توطئه، بدنهای خود را به آتش کشیدند، محاسبات آنها را شکست دادند. ما تا آخر نمی‌گذاریم محاسبات دشمن پیروز شود.»

در این بیانیه از همه کوردها به ویژه جامعه ایزدی خواسته شده است تا با روح آن عملیات‌ها در جریان شکل‌گیری توطئه، صدای راهپیمایی آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را بلند کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است که جامعه ایزدی باید بیش از هرکس دیگری به این راهپیمایی آزادی بپیوندد و یادآور شد که در آخرین نسل‌کشی علیه ایزدی‌ها، آنکه آنها را محافظت و سازماندهی کرد، فقط فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بود.

در این بیانیه به راهپیمایی ۱۷ فوریه در شهر کلن اشاره شده و از همه خواسته شده است که در این روز دست از زندگی شخصی خود بردارند و برای آزادی رهبر خلق کورد در آن روز به این راهپیمایی بپیوندند.

در پایان این بیانیه آمده است: «در واقع اکنون زمان آزادی رهبر آپو است. ما از همه به ویژه جامعه ایزدی خود می‌خواهیم که به راهپیمایی آزادی رهبر آپو در کلن بپیوندند.»