سازمان‌های کورد در روسیه نارضایتی خود را از برنامه‌های دولت ترکیه برای اشغالگری ابراز کردند

سازمان‌های کورد در YDS و روسیه در بیانیه‌ای کتبی همکاری نیروهای اشغالگر کوردستان را محکوم کردند.

 

سازمان خلق کورد اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان، گرجستان، آسیای میانه و روسیه) بیانیه‌ای مکتوب درباره سفرها و دیدارهای مقامات ترکیه در عراق منتشر کرد.

 در این بیانیه به این موارد اشاره شده است: «خلق کورد و انسانهای با وجدان؛ دولتی به نام ترکیه اکنون صد سال است که وجود خود را بر اساس نابودی خلق‌های بین‌النهرین بنا کرده است. مردمان باستانی سرزمین بین‌النهرین را نابود کردند و آنهایی نیز که باقی ماندند را با قتل‌عام سفید در میان نژاد ترک به ترک تبدیل کردند.

در این صد سال از کشتارها، تبعیدها، زندانها، قحطی و هر روشی برای نابودی خلق کورد استفاده کردند، اما نتوانستند خلق کورد را نابود کنند و آنها را در ترک بودن ادغام کنند. به خصوص در ۵۳ سال گذشته، خلق کورد درگیر جنگ موجودیت خود بوده‌اند. در این جنگ قربانی شدند ، ظلم، کشتار دسته جمعی دیدند، اما دست از مبارزه برنداشتند. مبارزات خلق کورد به سطحی رسیده است که تمام جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، هویت خلق کورد اکنون یک واقعیت جهانی است، آنها اکنون برای تأمین سرنوشت خود در حال جنگی مشروع هستند.

بویژه، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴، به نام انسانیت وارد جنگ علیه داعش شده است، علیه یک نیروی وحشی که تهدیدی برای تمام جهان است، بدون اینکه بهایی بخواهد یا منتظر فراخوان باشد. در این جنگ هزینه‌ی زیادی داد، اما بر کسی منت ننهاد.

داعش شکست خورد، نیروهایی که در آن روزها در مقابل داعش نایستادند، سنگرهای خود را رها کردند، مردم را بدون دفاع رها کردند، امروز همراه با دولت نسل کش و فاشیست ترکیه در حال آماده‌سازی نقشه نابودی خلق کورد و جنبش آزادی خلق کورد هستند. در این نقشه ناگوار علیه خلق کورد، حزب دمکرات کوردستان نقش اصلی را بر عهده گرفته است. در قلب خلق کورد اکنون مشخص است که حزب دمکرات کوردستان یک نیروی نظامی دولت ترکیه است. نشست ۱۴ مارس ۲۰۲۴ در بغداد با حضور رهبران ترکیه، عراق و حزب دمکرات کوردستان ادامه جلسات ۱۹۳۷ کاخ سعدآباد است که:« هرگز اجازه ندهید کوردها آزاد باشند و با همکاری علیه کوردها می‌جنگند.

ما به عنوان سازمان خلق کورد شوروی سابق (ارمنستان، گرجستان، آسیای میانه و روسیه) این نقشه‌ها را می‌شناسیم و می‌دانیم که با این نقشه می‌خواهند تا صد سال دیگر مردم کورد را نابود کنند. اما ما به اراده مردم و قدرت مردم خود ایمان داریم. همانطور که آنها داعش را شکست دادند، شرکای آنها نیز شکست خواهند خورد. به ویژه حزب دمکرات کوردستان اکنون دشمن خلق کورد است.

 ما به عنوان کوردهای اتحاد جماهیر شوروی سابق این طرح را محکوم و نفرین می‌کنیم و به هر طریقی با آن مبارزه خواهیم کرد.»