سازمان‌های کورد در روسیه: پ‌د‌ک دیگر آشکارا دشمنی می‌کند

سازمان‌های کورد در کشورهای شوروی سابق و روسیه در مقابل طرح‌های دولت ترکیه برای حمله به باشور کوردستان بیانیه‌ای منتشر کردند و نارضایتی خود را نسبت به حزب دمکرات کوردستان اعلام نمودند.

سازمان‌های کورد در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و روسیه (ارمنستان، گرجستان، آسیای میانه و روسیه) در بیانیه‌ای کتبی نقشه‌های پلید دولت ترکیه و شریک آن حزب دمکرات کوردستان علیه خلق کورد را محکوم کردند.

 بیانیه این سازمان‌ها به شرح زیر است:

 «اکنون داعش شکست خورده است، اما نیروهایی که در آن روزها در مقابل داعش ایستادگی نکردند، سنگرهای خود را رها کردند و مردم را به حال خود رها نمودند، امروز به همراه ترکیه آدمکش و فاشیست در حال تدارک نقشه‌های نابودگرانه علیه خلق کورد و جنبش آزادی خلق کورد هستند. حزب دمکرات کوردستان نقش اصلی را در این طرح تاسف بار و بی‌رحمانه علیه خلق کورد به عهده گرفته است. اکنون مشخص شده است که پ‌د‌ک یک نیروی نظامی ترکیه است. نشستی که در ۱۴ مارس ۲۰۲۴ در بغداد بین مقامات ترکیه، عراق و حزب دمکرات کوردستان برگزار شد، ادامه جلسات کاخ سعدآباد در سال ۱۹۳۷ است که هرگز به کوردها اجازه آزادی نخواهد داد.

ما به عنوان سازمان‌های خلق کورد اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان، گرجستان، آسیای میانه و روسیه) این نقشه را به خوبی می‌شناسیم و می‌دانیم که می‌خواهند با این نقشه ظالمانه، خلق کورد را برای حدود صد سال دوباره ناپدید کنند. اما ما به اراده مردم و قدرت مردم خود ایمان داریم. همانطور که آنها داعش را شکست دادند، شرکای آنها نیز شکست خواهند داد. پ‌د‌ک آشکارا دشمن خلق کورد است.

ما نیز به عنوان سازمان‌های خلق کورد در شوروی سابق این طرح را محکوم می‌کنیم. ما به هر طریق ممکن با این نقشه‌ها مبارزه خواهیم کرد.»