شعارهای مقاومت در نوروز لوزان بی‌وقفه سر داده شد

جشن نوروز که نماد رستاخیز و مقاومت است در لوزان برگزار شد.

نوروز ۲۰۲۴

کوردستانی‌ها به برگزاری جشن نوروز در سوئیس ادامه می‌دهند. جشن نوروز در ده‌ها شهر در طول هفته برگزار شد. جشن نوروز در شهر لوزان نیز برگزار شد.

به فراخوان مرکز جامعه دموکراتیک کورد در لوزان(CDK-LN) و شورای زنان لاژین، کوردستانیها در پارک مونتبنون گرد هم آمدند و راهپیمایی مشعل برگزار کردند. قبل از راهپیمایی به نمایندگی از کمیته برگزاری سخنرانی شد و گفته شد: «نوروز نماد مقاومت خلق کوردستان است.» پس از سخنرانی، جمعیت با مشعل و سردادن شعار از آنجا به سمت میدان ریپونه که جشن در آن برگزار می‌شد، راهپیمایی کردند. مردم از راهپیمایان استقبال کردند و برای مدت طولانی در آنجا شعار سر دادند. روسای مشترک مرکز جامعه دموکراتیک کورد در لوزان نوروز را به مردم تبریک گفتند.

سپس گروه کر کودکان روی صحنه آمدند. کودکان آهنگ «مرزهای آب دریا» را که برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تهیه شده بود، خواندند.

سپس نهادهای جامعه مدنی و احزاب سیاسی سوئیس روی صحنه رفتند و سخنرانی کردند. از طرف مجلس ملی حزب سوسیالیست و دبیرخانه عمومی ژان تشوپ، رئیس حزب کارگر POP دیوید پایوت، به نمایندگی از گروه à Gauche (اتحادیه چپ) هادریان بوکلین، به نمایندگی از اعتصاب زنان سوئیس تامارا کنژویچ و نمایندگان کمیته هماهنگی تامیل سوئیس سخنرانی کرده و با پیام‌هایی نوروز را تبریک گفتند. این سیاستمداران برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پیام دادند و اعلام کردند که در کنار مقاومت خلق کورد در برابر حملات اشغالگرانه و نسل کشی هستند.

پس از پایان سخنرانی‌ها، آتش نوروز در میدان ریپونه روشن شد. با روحیه نوروز، با آهنگهای هنرمندان فاقین آزاد و کوما آزاد رقص و پایکوبی انجام شد و مراسم تا پاسی از شب ادامه داشت.