شورای هماهنگی جامعه ایزدی در اروپا : مقاومت شرافتمندانه شنگال را نباید تنها گذاشت

شورای هماهنگی جامعه ایزدی در اروپا در مقابل حملات دولت ترکیه به شنگال ایستاد و گفت: «تاریخ امروز از بشریت می‌خواهد که دِین خود را به برادران و خواهران ایزدی بپردازد. شنگال هرگز و هرگز تسلیم نخواهد شد. اما باید در این مقاومت شرافتمندانه تنها گذاشته نشود.»

شورای هماهنگی جامعه ایزدی در اروپا (KCÊ-E) در رابطه با حملات دولت اشغالگر ترکیه به شنگال بیانیه‌ای صادر کرد.

این بیانیه به شرح زیر است:

 «شنگال/ ایزدیخان پس از نسل‌کشی ۷۴ برای جلوگیری از وقوع نسل‌کشی های جدید با فضای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی مبتنی بر اصول و روش‌های خودمدیریتی دموکراتیک با وسعت و عمق و با سازماندهی طبیعی، گام برداشت. از خود دفاع کرده و شروع به مقاومت نمود. شنگال آزاد، دموکراتیک و دارای خودمدیریتی با تأسیس واحدهای نظامی مانند یگان‌های مقاومت شنگال (YBŞ) و یگان‌های زنان شنگال (YJŞ)، با تأسیس شوراهای اداره خودمدیریتی شنگال، جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه)؛و با اقدامات حزب آزادی و دموکراسی ایزدخان (پاده) و استفاده مجدد از شهرداری‌های شنگال دوباره زنده شد. در این زمینه، ده‌ها هزار ایزدی که از شنگال مهاجرت کرده بودند، به سرزمین مقدس خود شنگال بازگشتند! این احیا سبب ترس و وحشت در دل دولت اشغالگر ترکیه شد. دولت اشغالگر با همکاری حزب دمکرات کوردستان و با سکوت دولت مرکزی عراق به حملات خود علیه حیات جدید شنگال از ۳ آگوست ۲۰۱۴  تا امروز ادامه می‌دهد. هدف اشغالگران از این حملات:

⦁ نسل کشی که توسط داعش در ۳ آگوست ۲۰۱۴ آغاز شده و نیمه تمام مانده بود را کامل کند.

⦁ شنگال که بر اساس اصول ملت دموکراتیک/ خودمدیریتی دموکراتیک بنا شده است، را متوقف کند.

 ⦁ از بین بردن دستاوردهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه ایزدی.

⦁ با این حملات، شنگال که روز به روز الگوی خاورمیانه می‌شود، این امید را از بین ببرد.

 ⦁ قدرت و تفکر تسلیم شده و خائن حزب دمکرات کوردستان حتی با آن همه بی‌آبرویی را دوباره بر ایزدخان حاکم کند.

دولت فاشیست و اشغالگر ترکیه با توافق ۹ اکتبر ۲۰2۰ که توسط هولیر، بغداد و آنکارا امضا شد، می‌خواهد شنگال را با نسل‌کشی جدید مواجه کند. حملات دولت اشغالگر ترکیه قدرت و شهامت خود را از خیانت حزب دمکرات کوردستان، سکوت قدرت‌های بین‌المللی و دولت‌ها و کشورهای منطقه می‌گیرد.

درخواست ما در درجه اول از کشورهایی است که قتل‌عام ۷۴م را نسل‌کشی می‌دانند تا به وظیفه خود برای صیانت از ایزدی‌ها عمل کنند.

ائتلاف بین‌المللی که علیه داعش تشکیل شده است، باید این حملات نابودی شنگال را حملات داعش بدانند و با مشارکت نظامی و با توافقات بین‌المللی از مردم ایزدی محافظت کنند.

مردم باکور، باشور، روژهلات و روژاوای کوردستان، باید حمله به شنگال را حمله‌ای علیه خود بدانند و موضع‌گیری یکپارچه و ملی از خود نشان دهند.

این حملات دولت اشغالگر ترکیه به کشورهای منطقه نیز آسیب می‌رساند. بنابراین، کشورهای منطقه باید بدانند که سکوت و سهل‌انگاری آنها فردا به آنها بازخواهد گشت! ایزدخان / شنگال با نیروهای دفاعی طبیعی مردان و زنان نظامی خود به صورت فدایی مقاومت می‌کنند. کل جامعه ایزدی باید با یک صدا و یک موضع‌گیری اعتراضات خود را ابراز کرده و برای شنگال مبارزه کنند.

در آخرین مورد، دولت فاشیست و اشغالگر ترکیه در ۸ مارس با هواپیماهای بدون سرنشین خود به روستای رزکا در شنگال حمله کرد. این حمله به اراده زنان است. این تفکر، تفکر داعش است. زنان شنگال به استقبال ۸ مارس رفتند، دقیقاً در این روز این حمله صورت گرفت. هدف از این حمله به نیروهای دفاعی شنگال دور نگه داشتن زنان شنگال از این مسئله مشروع است. در این حمله مجدل فقیر از طایفه فقیران به صف جاودانگان ایزدخان پیوست.

ما به عنوان شورای هماهنگی جامعه ایزدی در اروپا، کوردستان، خاورمیانه، اروپا و کل جهان را فرا می‌خوانیم. باید دانست آنچه عمیق‌ترین تاریکی و سیاهی داعش را متوقف کرد، مقاومت شنگال گرفت در برابر نسل‌کشی ۷۴م بود. این مقاومت مردم مظلوم را امیدوار کرد و راه را برای شکستن تاریکی باز کرد. تاریخ امروز از بشریت می‌خواهد که بدهی خود را به برادران و خواهران ایزدی بپردازد. شنگال هرگز و هرگز تسلیم نخواهد شد. اما نباید آنها را در این مقاومت شرافتمندانه تنها گذاشت».