شورای عمومی ک‌ن‌ک برعلیه اشغالگری خواستار اتحاد ملی شد

کنگره ملی کوردستان ‌(ک‌ن‌ک) در ۲۲مین جلسه عمومی خود، حملات اشغالگرانه دولت ترکیه برعلیه منطقه متینا را محکوم کرد و برعلیه این حملات خواستار اتحاد ملی کوردها شد.

دیروز در شهر دنهاگ کشور هلند، ۲۲مین جلسه میان مدت شورای عمومی ک‌ن‌ک با شعار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«در مبارزه رهایی و آزادی کوردستان راه پیروزی اتحاد است» برگزار شد. این جلسه با مشارکت اعضای شورا، نمایندگان احزاب سیاسی، نویسندگان، روشنفکران و نماینده نهادها طی ۲ روز ادامه یافت.

در جلسه دیوان در ارتباط با حملات اشغالگرانه دولت ترکیه که در ساعات صبحگاه امروز برعلیه مناطق متینا واقع در مناطق حفاظتی مدیا آغاز شد، یک بیانیه صادر کرد.

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه برعلیه کوردستان محکوم شده و فراخوان داده شد که که احزاب سیاسی و جنبش‌های کوردی برعلیه این حملات قیام کنند.

سپس این جلسه با قرائت گزارش فعالیت‌های یکساله،‌ ادامه یافت. پس از آن رؤسای مشترک ک‌ن‌ک، زینب مراد و احمد کاراموس سخنرانی کردند.

حزب دمکرات کوردستان مانعی در مقابل اتحاد است

کاراموس درباره کنش‌های سیاسی در زمان ۱۰۰سالگی پیمان لوزان که به عنوان اتحاد در میان کوردها انجام شد، اطلاعاتی داد و اعلام کرد که حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک‌) در مقابل اتحاد کوردها مانع است.

کاراموس از طرف ک‌ن‌ک از تلاش‌هایشان برای باشور کوردستان صحبت کرد و گفت‌: ‌«به مثابه هیئت ک‌ن‌ک ما خواستیم که با جناب مسعود بارزانی دیدار کنیم. ما قرار ملاقات خواستیم. در هولیر به مثابه هیئت ما یک هفته حضور داشتیم. به درخواست‌های ما برای قرار ملاقات جواب داده نشد. درخواست‌های برای دیدار در چارچوب کنش‌ و کوشش‌های ما برای اتحاد ملی، نتایج مناسبی دریافت نمی‌کنند. هیچ انتظار و گلایه‌ای از ENKS نداریم. کاملا مشخص است که ENKS به تمامی تحت کنترل دولت ترکیه و استخبارات آن می‌باشد. بدین ترتیب برای کنش‌های اتحاد ملی، از آنان هیچ انتظاری نمی‌توان داشت.‌‌‌»

پس از کاراموس، ریاست مشترک، زینب مراد هم در ارتباط با کار و کنش‌ها در باشور کوردستان سخنرانی کرد. زینب مراد موضع پ‌د‌ک را مورد انتقاد قرار داده و اشاره کرد که در عصر جدید برای اینکه دستاوردهای کوردها تحت حفاظت باشد و کوردها حقوق دمکراتیک و آزادی خود را بدست بیاورند، یگانه راه رسیدن به این موارد اتحاد است.

پس از سخنرانی رؤسای مشترک، این جلسه با گفتگوهایی درارتباط با کنش‌های موجود ک‌ن‌ک و کار و کنش‌های آینده،‌ ادامه دارد.